استدلال های بد (خشتی)

(31)
نویسنده:

590,000ریال

531,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1305

علاقه مندان به این کتاب
27

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب استدلال های بد

انتشارات فاطمی منتشر کرد:
خرگوش بازیگوش، استدلالت زیاد قانع‌‌‌‌‌‌‌‌کننده نیست!
تا حالا پیش آمده در یکی از گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوهای غیرمنطقی فضای مجازی و شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی گیر بیفتید؟ برای علی الموسی که تا دلتان بخواهد پیش آمده، برای همین هم تصمیم گرفته کتاب تصویری استدلال‌‌‌‌‌‌‌‌های بد را بنویسد! این کتاب جمع‌‌‌‌‌‌‌‌وجور راهنمایی قابل استفاده برای نسل اینترنت است تا کمی بیشتر با منطق آشنا شود.
در این کتاب تعدادی از رایج‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مغالطه‌‌‌‌‌‌‌‌های منطقی با توضیحاتی روشن و مثال‌‌‌‌‌‌‌‌هایی ملموس معرفی شده‌‌‌‌‌‌‌‌اند؛ از مغالطه‌‌‌‌‌‌‌‌ی پهلوان پنبه و سراشیبی لغزنده گرفته تا مغالطه‌‌‌‌‌‌‌‌ی حمله‌‌‌‌‌‌‌‌ی شخصی. این مغالطه‌‌‌‌‌‌‌‌ها اگرچه شبیه استدلال‌‌‌‌‌‌‌‌هایی معتبر به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌رسند، اما در واقع یک جای کارشان می‌‌‌‌‌‌‌‌لنگد. کتاب پر است از تصویرهای زیبای حیواناتی دوست داشتنی که تا دلتان بخواهد در دنیای حیوانات مغالطه می‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. خرگوش فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌کند خط‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که در آسمان می‌‌‌‌‌‌‌‌بیند حتماً ردّ بشقاب پرنده است، چون هیچ کس نمی‌‌‌‌‌‌‌‌تواند خلافش را ثابت کند (مغالطه‌‌‌‌‌‌‌‌ی توسل به جهل) جناب شیر هم باور ندارد گاز معده‌‌‌‌‌‌‌‌ی گاوها برای سیاره‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمین مضر است، چون از نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌ی چنین واقعیتی خوشش نمی‌‌‌‌‌‌‌‌آید (مغالطه‌‌‌‌‌‌‌‌ی توسل به نتیجه).
همین که در تشخیص انواع مغالطه‌‌‌‌‌‌‌‌ها ماهر شدید، همه‌‌‌‌‌‌‌‌جا به چشمتان خواهند آمد؛ از صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌های سیاستمداران گرفته تا بحث‌‌‌‌‌‌‌‌های اینترنتی و آگهی‌‌‌‌‌‌‌‌های بازرگانی. پس خواندن این کتاب برای هر کسی که می‌‌‌‌‌‌‌‌خواهد از باورهایش دفاع کند لازم است. پادزهری برای فکرهای کج‌‌‌‌‌‌‌‌ومعوج، آن هم با راهنمایی حیوانات عجیب و غریب!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی