هنر قدرت (زندگینامه توماس جفرسون)

(16)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1511

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هنر قدرت

انتشارات صدای معاصر منتشر کرد:
این کتاب مروری است بر زندگی، افکار و آرا توماس جفرسون (1763-1829) نویسنده بیانیه استقلال، خالق منشور آزادی ادیان، طراح قانون اساسی، بنیانگذار دانشگاه ویرجینا و سومین رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا.
با آنکه همه جا از او بعنوان یکی از «پدران بنیانگذار آمریکا» نام برده می شود، اما در تاریخ جهان، جفرسون، تنها یک نام در کنار سایر پدران و یک سر در میان تندیس های چهارگانه سران بنیانگذار امریکا نیست. چنان که امریکا یک کشور در میان سایر کشورهای جهان نیست. وی به عنوان « معمار امریکا» تئوریسین نظام و متفکری است که شالوده وجودی این کشور را از جنبه های قانون گذاری، سیاست، اجتماع، اقتصاد و ... بنیان گذاشت.
نگاهی به آثار بجا مانده از وی در زمینه های فلسفه، تاریخ، سیاست، هنر، جغرافیا، ادبیات، معماری، زیست شناسی، قانونگذاری، علوم اجتماعی، شعر، دین، و ... نشان می دهد که او شخصیتی چند بعدی است که شناخت کاملش در یک کتاب میسر نیست. اما نویسنده - برنده جایزه پولیتزر - با زبردستی توانسته از دیدگاهی مرتفع، خواننده را با ابعاد گوناگون شخصیت بنیانگذار پویاترین دموکراسی جهان آشنا سازد.
همه افتخارات امریکا به جفرسون بازمی گردد، ... به مردی که تحت خردکننده ترین فشارها، نهضت دشوار این ملت تنها را بسوی استقلال رهبری کرد. متفکری که با درایت، قابلیت و آینده نگری در عین آرامش ، سند حکمت آمیزی را پدید آورد که همچون حقیقتی ناب، دستاویز مستحکم همه انقلاب های پس از خود، در همه عصرها و برای همه نسل ها گردید. رساله فلسفی بر اثبات حق آزادی انسان که تا امروز پابرجاست و تا همه روزهای پیش رو زنده و پویا خواهد ماند. بیانیه ای که منشور اعتراض ستم دیدگان و سد محکمی مقابل منادیان ظهور مجدد استبداد زورگویان و جور خودکامگان خواهد بود.
آبراهام لینکلن، نامه به اچ. ال. پیرس - ششم اپریل 1859
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی