30بوک
کتاب عمومی
علوم اجتماعی
جامعه شناسی و مردم شناسی
معمای فقر و توسعه از شعبده بازی تا واقع گرایی

معمای فقر و توسعه از شعبده بازی تا واقع گرایی

(0)

2,870,000ریال

2,296,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
194

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب معمای فقر و توسعه از شعبده بازی تا واقع گرایی

انتشارات اندیشه احسان منتشر کرد:
كتابی كه در دست دارید با در نظر گرفتن ضرورت توجه به پدیده فقر و توسعه به‌عنوان مهم‌ترین مسئله تاریخ ایران معاصر و با هدف بازاندیشی آن، در پی کشف ماهیت و معنای واقعی توسعه از نگاه اجتماعات فقیرنشین است.
این كتاب نشان می‌دهد تاکنون، آنچه به‌واسطه پروژه توسعه به‌وجود آمده، چیزی مغایر با معنای اصلی آن بوده یا حداقل نتایج آن در تعارض با ادعاهای اولیه کارگزاران است.
این اثر نشان می‌دهد منطق کلان‌نگر برنامه‌ریزان و سیاست‌مداران و هر آنکه زمانی دست‌اندرکار مبارزه با فقر بوده و مداخلات توسعه‌ای را به اجرا گذاشته‌، ناتوان از درک صحیح معنای فقر و توسعه است. در راستای این جهان‌بینی کلی‌گو، كارگزاران با ردایی از شعبده، معنای خاصی از توسعه را تثبیت و مستقر كردند و آن را از دسترس جامعه خارج كرده و ماهیت معماگونه و دست‌نیافتنی به آن داده‌اند.
مطالعه این كتاب، فرصت مناسبی برای تضارب آرا، بازنگری در پیش‌فرض‌ها و توجه به رویکردهای بوم اندیش ایجاد می‌نماید، كه از این رهگذر چشم‌انداز جدیدی را به روی تحلیل‌های نظری و عملی در نظام سیاستگذار توسعه و فقر می‌گشاید. به طوری که نشان می‌دهد یک راه‌حل کلان برای توسعه و مبارزه با فقر وجود ندارد و نخستین اقدام را اصلاح رویه‌ها به منظور افزایش قابلیت‌های جامعه می‌داند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی