قدرت نوستالژی

(1)
نویسنده:

300,000ریال

240,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
108

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قدرت نوستالژی

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
نوستالژی از مباحث چالش برانگیز روان شناسی، تاریخ، جامعه شناسی، فلسفه و ادبیات است که مفهوم آن در گذر زمان از نام یک بیماری روانی به پارادوکسی از یک حس تلخ خوشایند تغییر کرده است.
در عصر جهانی شدن و انفجار اطلاعات، انسانِ دور مانده از اصل و ریشه، اغلب میل به «آنچه نیست» دارد و در مواجهه با تاریخ، فرهنگ و اصالت از یاد رفته به دنبال هویت خود می گردد.
انسان جست و جو گر برای رسیدن به ذات وجودی خود، نیازمند نوستالژی به عنوان بخشی از هویت گمشده اش است. در ادبیات نمایشی و سینما نیز شخصیت به عنوان اصلی ترین عنصر دراماتیک نیازمند هویت است و نوستالژی می تواند بخش مهمی از هویت او را تشکیل دهد.
بهرام بیضایی از شاخص ترین درام نویسان معاصر ایرانی است که در آثارش همواره از درونمایه های نوستالژیک در قالب هویت تاریخی، آرمان شهر، کهن الگو و اسطوره جهت دراماتیزه کردن شخصیت هایش سود برده است. بخش اعظم نگاه بیضایی صرف بازگویی ادبیاتی با موضوعاتی نوستالژیک چون: نارضایتی از وضعیت موجود، کنکاش برای بازیابی هویت، دور ماندن از مبدأ وجود، بازیابی روزگاران خوش گذشته، بازگشت به اساطیر، استقبال از مرگ برای رسیدن به رستاخیز، مرثیه برای ارزش های از دست رفته، خیز برداشتن برای رسیدن به جامعه آرمانی و ارج نهادن به خاطره ی جمعی شده است.
رویکرد پژوهشی این کتاب، رمز گشایی از رازهای پنهان نوستالژیک در هویت بخشی به کاراکترهای آثار نمایشی بیضایی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی