نظریه‌های هنر(2)(از وینکلمان تا بودلر)

(6)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1190

علاقه مندان به این کتاب
27

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نظریه‌های هنر

انتشارات چشمه منتشر کرد:
این کتاب شرحی است بر تکوین تفکرات معطوف به نقاشی و مجسمه‌سازی از اوایل قرن هجدهم تا میانه‌ی قرن نوزدهم. در این دوران بود که نظریه‌های هنرهای بصری تحول ژرفی را پشت‌سر گذاشت و در نتیجه‌ی آن مبانی فکری نگرش کنونی ما به هنرها شکل گرفت. فهم این تحول فقط در زمینه‌ی گسترده‌ی دگرگونی‌های فرهنگی و زیباشناختی و فلسفی ممکن است.
از همین رو، باراش با اتکا به آرای هنرمندان و آموزه‌های فیلسوفان و شاعران و منتقدان، تکوین مدرنیسم در هنر و نظریه‌ی هنر را برای خواننده تشریح می‌کند.
تحولات زیباشناسی و نظریه‌ی هنر در قرون هجدهم و نوزدهم نگرش ما به آفرینش هنری را یکسره دگرگون کرد و مسائل و مباحثی را پیش کشید که تأثیرات آن همچنان بر هرگونه تأمل نظری معطوف به هنر محسوس است. سمبُل هنری، اتحاد و انفصال هنرها، و نظام جامع هنرها در این کتاب تشریح و خاستگاه‌های درک نوین ما از آفرینش هنری و ظهور ارزش‌های جدید در هنر تبیین شده است.
از جمله می‌توان به تحلیل خودآیینی هنر و ظهور و افول کلاسیسیسم و رمانتیسیسم و رئالیسم در هنرها اشاره کرد. شرح باراش در نهایت ما را با پیدایش مدرنیسم هنری و پردازش رویکردهای نوین زیباشناختی آشنا می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی