30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
مقدمه ای کوتاه بر روانشناسی دین

مقدمه ای کوتاه بر روانشناسی دین (رشد)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
347

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مقدمه ای کوتاه بر روانشناسی دین

انتشارات جوانه رشد منتشر کرد:
بررسی دین از دیدگاه روان شناسی در سال های اخیر جایگاه خاصی یافته است. کتاب مقدمه ای کوتاه بر روان شناسی دین به بررسی جنبه های مختلف از دیدگاه روان شناسی، از جمله بررسی افکار، احساسات، و رفتار دینی، و تأثیرش بر آنها می پردازد. محتوای کتاب حاضر پژوهش محور بوده و با تکیه بر پژوهش های روان شناختی انجام شده و در زمینه دین به صورت خلاصه ارائه، و نمونه هایی از سنجه ها و مقیاس های روان شناختی مورد استفاده در بررسی آن نیز معرفی شده است. از این لحاظ این کتاب می تواند منبع خوبی برای آشنایی با پژوهش های انجام شده و همچنین نقطه شروع خوبی برای نگارش مقالات و پایان نامه هایی در این زمینه باشد.
نویسنده در این کتاب ابتدا به رابطه بغرنج بین دین و روان شناسی در گذشته نگاهی می اندازد و تغییر و تحولات این رابطه را بررسی می کند و متعقد است که روان شناسی دین رشته ای است در حال تکوین و درک ما از آن مجادله های ضد دین و دفاعیه های طرفدارانش که زمانی تحت عنوان روان شناسی دین مطرح می شد، فراتر رفته است.
در نهایت، در این کتاب برخی از تأثیرات احتمالی دین بر رفتار، افکار و احساسات بررسی می شود که شامل بررسی پرسش های مربوط به چگونگی شکل گیری باورهای اخلاقی و تأثیرشان بر رفتار، و موضوعات بحث انگیز تری مانند چگونگی تأثیر دین در به وجود آمدن و از میان رفتن تعصبات، و رابطه بین دین، هویت، و عزت نفس است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی