مفاهیم اخلاقی

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
461

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مفاهیم اخلاقی

انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد:
نویسنده این کتاب که یکی از شاگردان آستین (پیشگام فلسفه زبان عادی) بوده است علیه تمایز واقعیت / ارزش استدلال می کند. اما کار مهم تری که وی انجام می دهد زیر سؤال بردن چارچوبی است که بحث دوپارگی واقعیت / ارزش در آن انجام می شود. وی می کوشد که، دست کم، «ما را در مورد این چارچوب به آگاهی برساند».
نویسنده همچنین علیه غیرعقلانی دانستن اخلاق استدلال می کند. وی نحوه شکل گیری مفهوم های اخلاقی را به دقت ' تحلیل می کند و از این راه می کوشد نشان دهد که ما انسان ها همان هنگام که مفهوم های اخلاقی را می سازیم عقلانیت را در درون آنها جاسازی می کنیم.
با آن که کتاب عمدتا درباره شکل گیری مفهوم های اخلاقی است، به جرئت می توان گفت اهمیت نظریه ای که در آن مطرح شده فراتر از این است. به عبارت دیگر، می توان آن را نظریه ای عام درباره شکل گیری مفهوم ها دانست که، جدا از اهمیتش در حیطه اخلاق شناسی، به طور مستقل ارزشمند است.
نویسنده نمونه ای جذاب و دقیق از تحلیل فلسفی زبان را به نمایش می گذارد و از این رو، می توان این نوید را داد که مطالعه آن حتی برای آن دسته از دوستداران فلسفه که علاقه خاصی به اخلاق شناسی ندارند نیز بینش بخش خواهد بود، خصوصا ' برای کسانی که مایلند با نمونه ای زنده از تحلیل فلسفی زبان آشنا شوند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سهیل نعمتیان
    • پاسخ به نظر

    کتاب آموزنده ای است ولی ترجمه ی آن روان نیست و فهم مطالب را کند و سخت می کند.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی