همسایه های خانم جان

(0)

800,000ریال

720,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
225

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب همسایه های خانم جان

انتشارات شهید کاظمی منتشر کرد:
همسایه‌ های خانم‌ جان؛
روایتی از پرستار احسان جاویدی از تجربه‌ای ناب در البوکمال سوریه. روایت خاطرات چهارماه حضورش در سوریه و خدمت رسانی در بیمارستان زنان و زایمان.
این کتاب به قلم زینب عرفانیان نگاشته شده که حفاری ظریفی است به لایه‌های زیرین جنگ سوریه و نوع حضور ایران در هفت سال جنگ با داعش. همسایه‌های خانم جان روایت الفبای جدید جنگ است از دست‌پرورده‌های حاج قاسم است. روایت مدافعین حرم از آنچه در سوریه گذشته و آنچه با دستان خود برای مردم سوریه انجام داده‌اند.

برشی از کتاب:
نوبت به مردها می‌رسد. دکترمحمد متخصص اورولوژ. جالب‌تر از تخصصش، شلوار جین و کاپشنش در منطقه¬ ی جنگی است. خوشم می‌آید از تعهدش به خوش‌ پوشی. علی هم پرستار و از همه قدبلندتر. قبل از اینکه با عربی درب¬وداغانم چیزی بگویم صدای تیر و ترکش و انفجارها نزدیک می‌شود. بوی باروت به هوای ترد صبح خش می‌اندازد و خودش را ته ریه‌هامان جا می‌دهد. علی نفس عمیقی می‌کشد:
• یا ریح یا حلب.
عجب غزلی در دل همین تک¬جمله است. غزلی پر از بوی شَهرت. پر از بیت‌های کودکی‌ات میان کوچه‌ها. جنگ حلب تمام شده است؛ ولی این بوی باروت برای علی که جنگ را در شهرش دیده پر از خاطره است. خاطرات ترش و شیرینی که دوست دارم همه را برایم بگوید. خاطراتی پر از دیوارهای سوراخ¬شده با گلوله. با غزل علی پر از حال خوب می‌شوم. پر از دوست داشتن شهر و دیارم، آن¬هم از دو هزار کیلومتر دورتر. نفس عمیق می‌کشم. بوی خاک و باروت،
بوی حلب.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی