گفت و گوهایی با بکت و درباره او

(0)
نویسنده:
مترجم:

1,800,000ریال

1,620,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
272

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گفت و گوهایی با بکت و درباره او

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
مِل گاسو و بکت سال‌ها به‌طور منظم یکدیگر را می‌دیدند و درباره‌ی اجرای نمایش‌ها، موفق یا ناموفق بودن آن‌ها، کار کارگردانان و بازیگران حرف زده‌اند که از خلال آن می‌توان به دیدگاه بکت درمورد چگونگی اجـرای نمایشنامه‌هایش پی برد.
آن‌ها طبق قواعد همیشگیِ بکت باهم گفت‌وگو می‌کردند: فقط گپی دوستانه و نه مصاحبه‌ای که در مطبوعات منتشر شود، بدون قلم و کاغذ جهت یادداشت‌برداری یا استفاده از ضبط‌صوت.
گاسو بعد از هر ملاقات، در هتل، گفت‌وگوها را در دفتر خود ثبت کرده که بخش اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، او با کارگردانانی چون مایک نیکولز و دبورا وارنر، که آثار بکت را اجرا کرده‌اند، مصاحبه کرده است، و همچنین بازیگران محبوب بکت نظیر جک مگ گوران و بیلی وایتلا که درباره‌ی نحوه‌ی کارگردانی بکت و رابطه‌ی او با بازیگرانش خاطرات جالبی را نقـل کرده‌اند
در بخشی از «گفت‌وگوهایی با بکت و درباره‌ی او» می‌خوانیم:
برای غیرخودی‌ها، بکت شمایلی از ریاضت و ابهامی دیرفهم بود. علی‌رغم آنچه به نظر می‌رسید، وی فردی مهربان، کنجکاو و قابل اعتماد بود که نیازها و خواسته‌های دیگران را با رویی گشاده می‌پذیرفت: هنرپیشه‌ها، نمایشنامه‌نویسان دیگر، فرزندان دوستانش، استادانی که آثارش را تدریس می‌کردند و همه‌ی آنهایی که دلایلی معقول برای دیدار با او داشتند. گرچه شایع شده بود او در مخالفت با هر تغییری در نمایش آثارش سرسخت است، ولی انعطاف هم داشت و کسی نبود که به دلایلی سطحی از اجرایی که آن را ندیده شکایت کند. در واقع روحیه‌ی او، وقتی کسی از حصار اولیه‌ی حریم شخصی‌اش عبور می‌کرد، آسیب‌پذیر بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی