از تصویر تا اسطوره (ایران در ادبیات فرانسوی قرن 18)(پژواک)

(0)
نویسنده:

1,850,000ریال

1,665,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
433

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب از تصویر تا اسطوره

انتشارات اختران منتشر کرد:
پیام اصلی و کوتاه نویسنده ی کتاب این است که در ذهن و اندیشه ی فرانسویان تا قرن هجدهم و در طول این قرن، تصویر دوگانه ای از ایران وجود دارد که مبتنی بر دریافتی کلی، افسانه ای، تاریخی، مذهبی و گاه عینی است، و فیلسوفان این قرن تلاش می کنند تا به این تصویر بعد علمی و فلسفی بدهند و به خصوص ابعاد منفی این تصویر را که ریشه در افکار خصمانه ی قومی (ترک و عرب) و تعصب های قرون وسطایی مذهبی (مبلغان کاتولیک) دارد، از اندیشه ی فرانسویان بزدایند و با روش علمی و مستند و تحلیل فلسفی، برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ فرانسوی و جهانی، به ترویج ابعاد مثبت فرهنگ و تمدن پر عظمت ایرانی – اسلامی بپردازند.
مؤلف به شرح روایات، افسانه ها، و واقعیاتی پرداخته که مربوط به دو چهره ی مثبت و منفی ایران در آغاز این قرن است؛ توصیفی که باعث جذابیت و دلفریبی ایران از یکسو و ایجاد رعب و وحشت از سوی دیگر می شود.
کتاب، شرح و روایت داده هایی است که در نگاه اول و سطحی ممکن است شبهه انگیز بنماید. از «جنگ صلیبی شرقی» سخن می گوید که کلیسای کاتولیک پرچمدار آن است و تمام غیرمسیحیان را «کافر» می انگارد و علیه آنان به مبارزه بر می خیزد. لذا طبیعی است که در این بحث از ایرانیان مسلمان و آیین آنان با صفات حسنه یاد نمی شود. اما در بخش های بعدی با تحلیل های انتقادی سیاحان عقل گرا و اندیشمندان و فلاسفه ی این قرن با آن مبارزه خواهد شد.
عناوین اصلی و فرعی اغلب پاره ها و فصل های بعدی مبین این موضوع است: «اعتراضات»، توصیه به همزیستی در کنار ایرانیان و مسلمانان و پرهیز از نفرت و دعوت به تحمل یکدیگر، ستیزه جویی فیلسوفان علیه نگاه خصمانه به ایران، تلاش و مبارزه ی فیلسوفان برای محو ترس از ایران و اسلام، افشای نیروهای ارتجاعی و متعصب مسیحی، بازآموزی غرب به دست ایرانیان و ترویج اندیشه ی «غیر» و...
از مقدمه مترجمان
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی