دیالکتیک تاریخ

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
577

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دیالکتیک تاریخ

انتشارات ژرف منتشر کرد:
مارکس علمی جدید را بنیان نهاد: علم تاریخ. بگذارید از یک مثال استفاده کنم: علومی که برای ما آشنا هستند در درون قاره های بزرگی استقرار یافته اند. قبل از مارکس دو مورد از این قاره ها بر دانش علمی مکشوف شد: قاره ی ریاضی و قاره ی فیزیک. اولی به وسیله ی یونانیان (تالس و دومی به وسیله ی گالیله. مارکس قاره ی سومی را بر دانش علمی گشود: قاره‌ی تاریخ.
کشف این قاره ی جدید، انقلابی را در فلسفه القا کرده است. این یک قانون است: فلسفه همواره به علوم مرتبط است. فلسفه با افلاطون، بر زمینه ی گشوده شدن قاره ی ریاضیات متولد شد و با دکارت به وسیله ی گشوده شدن قاره ی فیزیک دگرگون شد و اکنون به وسیله ی کشف قاره ی تاریخ توسط مارکس منقلب شده است. این انقلاب، ماتریالیسم دیالکتیکی نام دارد.
به طور جمعی، تنها مبارزان کمونیست می توانند حیطه و گستره‌ی کشف علمی مارکس را تشخیص دهند. پراتیک سیاسی آن ها توسط این کشف تغییر شکل یافته است. و در اینجا ما به بزرگترین رسوایی تئوریکی در تاریخ معاصر می رسیم. توده ی روشنفکران، برعکس، حتی آن هایی که حرفه شان هم به آن مربوط می شود (متخصصان علوم انسانی، فیلسوفان) گستره ی بی همتای اکتشاف علمی مارکس را یا درک نکرده اند و یا از شناختن آن سرباز زده اند و هنگامی که در مورد آن بحث می کنند، آن را محکوم کرده، تحقیر یا تحریف می کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی