30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
عمومی
تراژدی در اساطیر ایران و جهان

تراژدی در اساطیر ایران و جهان

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
191

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تراژدی در اساطیر ایران و جهان

انتشارات سخن منتشر کرد:
پژوهش حاضر با عنوان «تراژدی در اساطیر ایران و جهان» (به گونه تطبیقی)، تلاشی است برای نشان دادن شمه ای از عظمت گذشته باستانی ایران بزرگ. اساطیر ایران نه تنها کمتر از اساطیر یونان و روم و جهان نیستند بلکه در اغلب موارد بر آن ها ارجحیت دارند. زیرا همیشه در اساطیر ایران، مسائل اخلاقی و ملی جایگاه خاصی دارند و حرف اول را می زنند در حالی که اگر از این دیدگاه به اساطیر یونان و روم و جهان بنگریم در خیلی از موارد ضد اخلاق محسوب می شوند.
شیوه کار بدین گونه بوده است که ابتدا تراژدی ایران با هر کشور دیگری توضیح داده شده و سپس با شخصیت مشابه به صورت تطبیقی بررسی گردیده است. به هر حال زیبا بودن اساطیر نیازی به تفسیر ندارد، آنان واقعا انسان را جادو می کنند و از دغدغه های فکری ، اجتماعی و انسانی ما می گویند. آنان از رنج ما می گویند، در واقع اساطیر جهان را می سازند، زندگی بدون این افسانه های شگرف و عظیم زیبا نیست . اساطیر گذشته، هویت ملی ملل جهان هستند. نکته در خور توجه و تامل این است که اساطیر از همسانی و تضاد لبریزند. همسانی ها به دلیل آمیختگی اساطیر اقوام مختلف با یکدیگر و تاثیر پذیری آنان ها از هم می باشد. تضاد نیز در اسطوره و حماسه شگفت انگیز است.
از آن جایی که ایران باستان سرزمین بسیار گسترده و پهناوری بوده طبیعتا همسایگی با ملل همجوار و داد و ستد فرهنگی و تجاری تاثیرات بسیاری در تمدن و فرهنگ ایران نیز بر جای گذشته است ، لذا بدیهی است که با بررسی تطبیقی میتوانیم به بسیاری از این تاثیرات پی ببریم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی