30بوک
کتاب عمومی
کسب و کار و تجارت
عمومی
مردی که معمای بازار را حل کرد

مردی که معمای بازار را حل کرد

(0)

2,490,000ریال

2,241,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
556

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

انتشارات هورمزد منتشر کرد:
جیمز سایمنز، ریاضیدان و محقق آکادمیک، بزرگ ترین فرد پولساز تاریخ مالی مدرن به شمار می آید؛ تا جایی که هیچ سرمایه گذار دیگری -حتى وارن بافت نتوانسته است به رکورد دست نیافتنی او نزدیک شود. حالا شاید بپرسید راز موفقیت او چیست؟ و جواب این است: مهمترین تفاوت سایمنز با دیگر سرمایه گذاران، در ذهن ریاضیدان اوست.
سایمنز در ابتدا در دانشگاه های هاروارد و MIT ریاضیات تدریس می کرد ولی در سال 1978 پژوهش های آکادمیک را رها کرد تا یک صندوق سرمایه گذاری برای تجارت کالاها و ابزارهای مالی تأسیس کند. او سرمایه ای داشت که دیگران از آن بی بهره بودند؛ نبوغ ریاضی ذهن جیمز به او این امکان را می داد تا از مدل های ریاضی پیش بینی در کسب و کار خود بهره ببرد. او به مدت بیش از دو دهه مدل های ریاضیاتی پیچیده ای (که بسیاری از آنها به طور خودکار عمل می کنند) را برای تحلیل بازار به کار بست و موفق به پیش بینی تغییرات قیمتی شد. نتیجه شگفت آوربود.
سایمنز توانست یکی از موفق ترین صندوق های پوشش سرمایه به نام صندوق مدالیون را تأسیس کند؛ صندوقی که برای 30 سال متوالی به صورت میانگین هرسال 66 درصد بازدهی به همراه داشت و سودی 100 میلیارد دلاری خلق کرد. با این حال، به دلیل تلاش وی و کارمندانش برای حفظ محرمانگی، تا پیش از این، اطلاعات بسیار اندکی از جزئیات شیوه کاری و الگوهای ریاضی اش منتشر شده بود.
اهمیت این کتاب در اینجاست که نویسنده آن، گریگوری زاکرمن به عنوان روزنامه نگار مشهور وال استریت، توانسته است بخش زیادی از این الگوهای ریاضی و ذهن ریاضی سایمنز را به تصویر بکشد. او در این کتاب، تاریخچه ای از زندگی پرفراز و نشیب سایمنزو کارمندان او را به رشته تحریر درآورده است تا خواننده علاوه بر آشنایی با زندگی آنها، با روش کارسایمنز و نقش الگوهای ریاضی در خلق موفق ترین صندوق تاریخ مدرن نیز آشنا شود. هیچ کتابی تا پیش از این، به رمزگشایی از الگوهای ریاضی ذهن سایمنز در فتح بازار نپرداخته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی