گفت و گو با برشت

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
252

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گفت و گو با برشت

انتشارات مات منتشر کرد:
در این کتاب، به کوشش ورنر هشت (2017-1926) که سال ها رئیس بایگانی آثار برشت در برلین بوده است، بیش از بیست گفت و گو، مباحثه، و مصاحبه رادیویی، که بین سال های 1928 تا1956 انجام شده اند، گردآوری شده است.
برشت، گفت و گو را به مثابه شکل اساسی مبارزه ایده ها می دانست. او باور داشت که هر گونه اندیشه ای برای عملی شدن، نیازمند بحث و گفت و گوست. او به شنیدن نظرات دیگران علاقه داشت و آن ها را زیر سؤال می برد؛ نه از بیان صریح نظریات خودش می ترسید و نه از افشا شدن افکارش توسط دیگران هراس داشت. به هر حال، این مصاحبه ها را می توان به عنوان نمونه هایی از دیالکتیک کاربردی - به گونه ای که برشت درک می کرده در نظر گرفت: وسیله ای برای شناخت، ابزاری برای تمایز، سلاحی سیاسی- ادبی .
برشت در همه لحظات از بحث و گفت و گو، استدلال، و تبادل نظر با دیگران، احساس لذت می کرده است. مخاطبین او اغلب - نویسندگان، هنرمندان، اهالی تئاتر، دانشجویان و روزنامه نگاران بوده اند. موضوعات موردبحث نیز حوزه وسیعی از علایق و فعالیت های ادبی، نمایشی، سیاسی و انسانی او را شامل می شده است که: گفت و گو پیرامون میزان سن، تئاترهای قدیم و جدید، تولیدات هنری، سیاست، تکامل اندیشه و رفتارهای انسان، از آن جمله اند.
برشت در 10 فوریه 1898 در اگسبورگ متولد شده و در 14 اوت 1956 در برلین وفات یافته است. او ده ها نمایشنامه و کتاب نظری و مقاله نوشته است. مجموعه آثار او بیش از 8000 صفحه را شامل می شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی