30بوک
کتاب عمومی
مذهبی
اسلام و عرفان
شعب الایمان متن کهن در اخلاق

شعب الایمان متن کهن در اخلاق

(0)

4,250,000ریال

3,825,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
406

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شعب الایمان متن کهن در اخلاق

انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد:
شعب الایمان، نوشته ابی بکر احمد بن حسین بیهقی کتابی است در اخلاق و بیان شعب و شاخه های ایمان که در سده پنجم هجری نگاشته شده است. آن طور که نویسنده میگوید، مبنای نوشتن کتاب حدیثی نبوی است مبنی بر اینکه ایمان هفتادوچند شعبه دارد. کتاب از اهم منابع اسلامی در اخلاق و ایمان شمرده شده است و علاوه بر آن از منابع مهم حدیث است و نویسنده اسناد و راویان احادیث را نیز ارائه کرده است. به دلیل اهمیت متن، چندین تلخیص از آن صورت گرفته است.
کتابی که در دست دارید مختصر دانشمندی است به نام سراج الدین ابوحفص عمر قزوینی (متوفا به 750 هجری) که دانشمندی دیگر به نام محمد ایجی آن را به فارسی برگردانده است.
مصحح کتاب، سید جلیل ساغروانیان، در ذکر انگیزه خود از پرداختن به این کار می گوید که ضرورت کار تصحیح این کتاب به توصیه مصحح بنام نجیب مایل هروی بر وی روشن شده و بدان اقدام کرده است.
ساغروانیان در مقدمه عالمانه ای که بر کتاب نوشته است شیوه کار تصحیح و ویژگی های نسخ را به دقت توضیح داده است؛ به نحوی که خواننده به طور ضمنی بر جزئیاتی از تاریخ و تطور نسخ نیز آگاه خواهد شد. آوردن شرح احوال و تراجم نویسنده و تلخیصگران و مصححان و منتقدان و شارحان بر غنای کتاب افزوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی