30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
مهمان خانه بیوه های جوان

مهمان خانه بیوه های جوان

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
130

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مهمان خانه بیوه های جوان

انتشارات کتابستان معرفت منتشر کرد:
زنان به‌عنوان یکی از پایه‌‌های اساسی گسترش و تقویت داعش، همواره مورد توجه و دقت بوده است. روایت غریب این فرشتگان به یغما رفته در «مهمانخانه بیوه‌هان جوان» تراژدی قرن ماست. جایی که تشنگان هدایت و حمایت، به ابرهای سیاه و وهم‌انگیز داعش تکیه دادند و حالا سال هاست که به‌سمت نابودی بی‌انتها معلق‌اند.
«نور»، «اسما»، «لینا»، «دنیا» و… نمونه‌هایی‌ از شخصیت‌های این داستان واقعی‌ هستند که هرکدام مسیری هیجان‌انگیز را تجربه کرده‌اند. «نور دختر نوجوان تونسی است که با سیزده سال سن به این فکر افتاده بود که به بهترین شکل به دینش عمل کند و در این راه اخراج از مدرسه و برخورد زننده معلمان را به جان خریده بود و… . «اسما» دختری که دمشق را تجربه کرده بود و حالا در رقه عاشقانه با «هشام» بر خرابه های قصرالبنات هارون سیگار می کشیدند و هرگز گمان نمی کرد که روزی با این سؤال هشام روبرو شود:
«…چرا باید زیبایی های تو رو همه ببینن؟… و بالاخره اینکه اگر می خوای با من ازدواج کنی باید حجاب داشته باشی… این اعتقاد در قلب من ثابت و محکمه.»
هرچند اسما ناامیدانه دستش را آهسته به قلبش کوبید و گفت: « هشام! ایمان اینجاست.» اما نمی دانست اعتقادات کور سرنوشت دیگری را برایش رقم زده است.
«آزاده‌ معاونی» راوی این داستان تلخ و هیجان‌انگیز، علت پرداختن به این کاوش عمیق و داستان مستند را یافتن دلایل پیوستن بی‌دریغ هزاران زن به گروه داعش می‌داند. او در تحقیق بی‌نظیر و سخت خود تونس را درمی‌نوردد، به آلمان سفر می‌کند، از لندن و صبراته‌ی لیبی و تلِ عفر در عراق خبر می‌گیرد و بالاخره در مهمانخانه‌ای در «رقه» به روایت بیوه‌هان متحیر راه گم کرده نشسته و اوضاع غریب‌شان را همگام با مخاطب مویه می‌کند:
«مهمان‌خانه بعضی اوقات مثل یک مهمان‌سرا و گاهی هم مثل برنامه تلویزیونی واقع‌نما بود. روزها پشت سرهم می‌گذشتند و خسته‌کننده و تکراری بودند….».
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی