ملودی سکوت

(0)

1,300,000ریال

1,170,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
82

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ملودی سکوت

انتشارات کتابستان معرفت منتشر کرد:
« ملودی سکوت» داستان تلاش بی نهایت یک کودک برای نشان دادن توانایی های کم نظیر و بی نهایتش است. «ملودی» خودش را این گونه معرفی می کند:
« من نه می توانم حرف بزنم، و نه می توانم راه بروم. غذایم را هم باید کس دیگری در دهانم بگذارد و برای دستشویی رفتن هم به کمک نیاز دارم. رسماً موجودی بی مصرف و از کار افتاده ام.
ماهیچه های دست ها و بازوهایم خیلی خشک و منقبض هستند؛ با این حال می توانم دکمه های کنترل تلویزیون را فشار بدهم و به لطف دستگیره-های روی چرخ ویلچر، آن را به حرکت بیندازم. محال است قاشق یا مداد را دست بگیرم و از دستم نیفتد. تعادلم هم به مویی بند است…»
«ملودی» در روایت زندگی خود سعی می کند نشان دهد شالوده انسان وابسته به فیزیک طبیعی او نیست، بلکه قدرت بشر در ذهن و روانش شکل می گیرد و برای بروز آن راهی به جز مقاومت و صبر ندارد؛ آن قدر صبر که بلاخره روزنه ای برای آرزوهایش پیدا شود تا او بتواند آنچه را که در لایه های قدرتمند ذهنش دارد به دیگران نشان دهد.
چه کسی می توانست حدس بزند یک دستگاه روزی نجات دهنده باشد؟ دستگاهی که «ملودی» را به آروزیش رساند. دستگاهی که استعداد «ملودی» را به عرصه ظهور رساند، می توانست کلمات مورد نظر او را به گوش دیگران برساند. برای او این اتفاق هیجان انگیزترین اتفاق زندگی به حساب می آمد. حالا او برای بروز خودش یک رابط داشت. توصیف اولین بیان احساسش در قالب کلمات، خواندنی هستند:
« به حدی خوشحال بودم که دلم می خواست آن دستگاه را بغل کنم اما به نظر کار احمقانه ای می آمد…
… باورم نمی شد که پدرم داشت از لحظه ای که من اولین کلمه م را می گویم فیلم می گرفت… با دقت تایپ کردم و بعد دکمۀ دستگاه را زدم.
• سلام مامان. سلام بابا . من خیلی خوشحالم.
چمشان مادرم پر از اشک شد و نوک بینی اش قرمز شد. خیلی احساساتی شده بود.
وقتی فکر کردم متوجه شدم که تا به حال حتی یک کلمه هم به طور مستقیم به پدر و مادرم نگفته ¬ام. پس چند دکمه را فشار دادم و بعد ماشین جمله ای را که تا به حال نتوانسته بودم به زبان بیاورم، گفت:
• دوستتون دارم…»
«شارون ام.دراپر» در این اثر، خواننده را در همۀ لحظه های قهرمان قصه شریک کرده و تا پایان نمی گذارد به همزاد پنداری مخاطب لطمه ای وارد. ترجمه سلیس و روان «مطهره ابراهیم زاده» در جذابیت این اثر بی تأثیر نخواهد بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی