قضیه اسپینوزا (مصدق)

(0)
نویسنده:

2,450,000ریال

2,205,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
211

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قضیه اسپینوزا

انتشارات جامی منتشر کرد:
اروین یالوم، روانشناس و داستان نویس توانای آمریکایی، بار دیگر در کتاب «قضیه اسپینوزا» با قلم جادویی خویش اثری را خلق کرده است که تأثیری عمیق و ماندگار بر خواننده به جای خواهد گذاشت.
یالوم در بخشی از کتاب به بیان سرگذشت «باروخ اسپینوزا» فیلسوف یهودی- هلندی می پردازد. او در فلسفه اش می خواهد خدا را به شیوه ای که خودش درک می کند ستایش کند، خدایی که با طبیعت برابر است، جهانشمول است و در همه جا حضور دارد. به دلیل نگاه متفاوت او به دین در برابر عقاید و خرافات دین یهود، از سوی خاخام های عصر خویش تفکیر و از جامعه یهود طرد و هرگونه ارتباط با او، حتی خواندن کتاب هایش، ممنوع می شود.
یالوم در کنار داستان اسپینوزا، به روایت ماجرای «آلفرد روزنبرگ» نیز می پردازد. شخصی که عضو فعال حزب نازی و ایدئولوژیست اصلی آن محسوب می شود. داستان روزنبرگ از زمان دبیرستان او آغاز می گردد، زمانی که به دلیل سخنرانی تند علیه یهودیان در انتخابات دبیرستان از سوی مدیران مورد پرسش و پاسخ قرار می گیرد و بعد از آنکه او اسوه خود را «گوته» معرفی می کند، مدیران از او می خواهند که در مورد الگوی گوته تحقیق کند: و او کسی نیست جز «اسپینوزای یهودی».
هر چند که اسپینوزا از سوی جامعه یهودی طرد شده بود، از نگاه روزنبرگ همچنان خون یهودی در رگ داشت و پذیرش این مسئله که چطور او می تواند الهام بخش شخصی از نژاد برتر آریایی آن هم گوته بزرگ - باشد، پیوند دهنده دو داستان این کتاب است.....
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی