فارسی عمومی
تخفیف

%15

فارسی عمومی

(41)

2,500,000ریال

2,125,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
8869

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فارسی عمومی

انتشارات سخن منتشر کرد:
این کتاب، گزیده‌ای است از نمونه‌ها برتر هزار و یکصد سال سخن پارسی با دیباچه‌ای درباره دانش‌های کارآ در خواندن ادبیات و پیوستاری در زبان، نگارش، خط و دستور که برای درس فارسی همگانی دانشگاه‌ها فراهم آورده‌ایم. در بازپسین چاپ، کوشیده‌ایم متنی پیراسته با واژه‌نامه‌ای در خور، پیشکش استادان و دانشجویان پارسی دوست کنیم... .
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

فارسی عمومی 

کتاب فارسی عمومی سخن


بخشی از کتاب فارسی عمومی:
«از دو هزار سال پیش برای شناخت سرشت ادبیات تلاش‌های پیوسته و مستمری صورت گرفته است. چیستی و ماهیت ادبیات یکی از پرسش‌های فلسفه و نظریۀ ادبی بوده است. در زبان فارسی دو واژۀ ادب و ادبیات گاه مترادف یکدیگر به کار می‌روند. در نزد پیشینیان «ادب» عمدتاً مفهومی اخلاقی داشته، چنان‌که در تعریف آن گفته‌اند: «ادب، شناختن اموری است که آدمی به وسیلۀ آن خویش را از هر نوع خطایی حفظ کند.» بعدها ادب به دانش‌هایی اطلاق می‌شد که آدمیان بدان خود را از خطای در سخن مصون می‌داشتند. این دانش‌ها اقسام مختلفی دارد از جمله: صرف و نحو، معنای و بیان، بدیع، قافیه، خط، قرائت و انشاء... و هنوز هم ادیب به کسی گویند که با اسلوب‌های والای سخن آشنا باشد. واژۀ «ادبیات» در زبان فارسی از روزگار مشروطه (1285ش) رواج یافت.»


درس‌نامۀ فارسی عمومی دانشنامه‌ای دربارۀ دانش بهتر خواندن در ادبیات فارسی به قلم دکتر محمود فتوحی و دکتر حبیب الله عباسی است. نویسندگان ویرایش سوم و جدید این کتاب را با متنی ساده و واژه‌نامه‌ای مناسب برای مدرسان و خوانندگان فراهم کرده‌اند.

معرفی کتاب فارسی عمومی اثر محمود فتوحی

کتاب فارسی عمومی دکتر محمود فتوحی و حبیب الله عباسی را نشر سخن به چاپ رسانده است. هدف از ارائۀ درس‌های عمومی این کتاب برای دانشجویان دورۀ کارشناسی افزایش مهارت‌های زبانی مثل خواندن، نوشتن، سخن‌گفتن و شنیدن، پرورش و ارتقای ذوق و زیبایی‌شناسی کلامی، آموزش مهارت‌های تفسیری و انتقادی و ارتقای احساس تعلق فرهنگی و هویت ملی عنوان شده است. بعلاوه بسیاری از مطالب این کتاب گزیدۀ نمونه‌های برتر تاریخ هزار و یکصد سالۀ سخن فارسی است. موضوعاتی حول محور زبان، نگارش، خط و دستور نیز در این کتاب گنجانده شده‌اند.

در این دانشنامه ادبیات بر اساس نوع ادبی و شکل متن ذکر شده است. همچنین بر ذکر زمان بسیاری از رویدادها، سرگذشت‌ها، زمان نگارش و نثر کتاب تأکید ویژه شده است. نگرش فرهنگی نیز که بخش زنده، جاری و پایداری یک فرهنگ ادبی است در این کتاب جایگاهی ویژه دارد. از موضوعاتی که به اختصار در کتاب فارسی عمومی توضیح داده شده‌اند می‌توان به تعریف ادبیات و زبان، سبک‌شناسی، قصیدۀ پارسی، غزل پارسی، مثنوی، قطعه، رباعی، دوبیتی، شعر آزاد، گزیدۀ نثر پارسی و گزیدۀ اشعار هنرمندان این سبک‌ها اشاره کرد. 

خواندن کتاب فارسی عمومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب دانشنامه‌ای برای اساتید و دانشجویان است اما اگر دوست دارید اطلاعات جامع و کاملی در ادبیات و فارسی به‌دست آورید خواندن کتاب فارسی عمومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نویسنده کتاب فارسی عمومی

کتاب فارسی عمومی

محمود فتوحی رودمعجنی در سال 1343 به دنیا آمد. او یکی از برجسته‌ترین استادان زبان و ادبیات فارسی در ایران و استاد بازنشستۀ دانشگاه فردوسی مشهد است. دورۀ دبیرستانش را در روستای تربت حیدریۀ خراسان گذراند و مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ ادبیات فارسی از دانشگاه تربیت معلم در سال 1368 گرفت. کارشناسی ارشدش را در دانشگاه تهران گذراند و دکترایش را در رشتۀ زبان و ادبیات فارسی با نگارش پایان‌نامه‌اش تحت نظر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب و دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی به پایان رساند. از دیگر آثارش می‌توان به درآمدی بر ادبیات‌شناسی، آیین نگارش و صد سال عشق مجازی اشاره کرد. 

تحلیل سی بوک از کتاب فارسی عمومی

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب فارسی عمومی به زبانی روان و ساده برای سهولت کار اساتید و دانشجویان نوشته شده است. 

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب فارسی عمومی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی