30بوک
کتاب عمومی
سبک زندگی
آداب اجتماعی
آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند

آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند

(0)
نویسنده:

850,000ریال

765,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
921

علاقه مندان به این کتاب
26

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند

انتشارات یوبان منتشر کرد:
آیا تا به حال از خود پرسیده اید آنچه در مدرسه می آموزید یا آنچه درگذشته در مدرسه آموختید چقدر در آینده برای شما مفید خواهد بود؟
آیا اگر تکالیف خود را به موقع و به درستی انجام دهید آینده روشن تری در انتظار شما خواهد بود؟
آیا در مدرسه به شما می آموزند که چگونه با مشکلات بزرگسالی دست و پنجه نرم کنید؟
آیا واقعا سیستم آموزشی دنیای امروز راه را برای فردایی بهتر باز می کند؟
در بخشی از کتاب می خوانیم:
چیزی که بیشتر ما بیش از هر چیز آرزوی آن راداریم «امنیت» است، این احساس که ما در نهایت در زمین ایمن هستیم. ما امیدهای خود را برای امنیت به مجموعه ای متغیر از اهداف متصل می کنیم: رابطه ای شاد، یک خانه، فرزندان، شغل خوب، احترام عمومی، مبلغ معینی از پول... وقتی این ها متعلق به ما باشند، ما با جدیت اعتقاد داریم، بالاخره در آرامش خواهیم بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند

کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند


بخشی از کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند:
«مدرسه دارای نبوغ بی‌نظیری است که با ظرافت اما قدرتمند پیامی را در مورد نقش مهم خود در داشتن یک زندگی خوب ارسال می‌کند و انتظار دیگری هم نمی‌توان از آن داشت. از راه‌های کوچک و بزرگ به ما می‌آموزد که کسانی که صادقانه راهنمایی‌هایش را دنبال کنند موفق خواهند شد و بر همین اساس است که کسانی که بر شک، عصیان، نفرین و سرپیچی اصرار دارند شکست می‌خورند. از سنی بسیار تأثیرپذیر، بر ما تأثیر گذاشته و داور نهایی مسابقه‌ای است که معلوم می‌کند در آخر چه کسی موفق خواهد شد و چه کسی به بیراهه می‌رود.»
 

ما مدتی طولانی به مدرسه رفتیم و درس خواندیم و تکالیف‌مان را انجام دادیم. در این میان چیزهای جالبی در مورد تاریخ، جغرافیا، معادله‌های ریاضی، فرسایش خاک و زبان‌های خارجی یاد گرفتیم. اما چرا به رغم این همه مطالعه و درس‌هایی که خواندیم هرگز چیزی در مورد مسائل مهم زندگی که ما را گیج می‌کنند و بر ما چیره می‌شوند یاد نگرفتیم؟ چرا به ما یاد ندادند که چگونه با کسی وارد رابطۀ سالم شویم؟‌ چگونه به مردم اعتماد کنیم؟ چگونه روان خود را درک کنیم؟ چگونه با غم و سوگ یا خیانت کنار بیاییم و چگونه از اضطراب شرمگین نباشیم؟ 

کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند نوشتۀ آلن دو باتن، نویسنده و فیلسوف بریتانیایی است که پیش از این با کتاب‌های سیر عشق و جستارهایی در باب عشق در ایران شناخته شد. کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند در سال 2020 منتشر شد و مجموعه‌ای از درس‌های ضروری عاطفی است که هر کسی برای پیشرفت به آن نیاز دارد. دو باتن در این کتاب به آموزش طیف وسیعی از درس‌های احساسی پرداخته که باعث می‌شوند زندگی‌ رضایت‌بخش و شادی را تجربه کنیم، چیزهایی که معمولاً مدارس فراموش می‌کنند به ما یاد بدهند.

معرفی کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند اثر آلن دو باتن 

کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند اثر آلن دو باتن با ترجمۀ نوشین تاجیک کتاب خودیاری، روانشناسی و آموزشی برای بازاندیشی در فلسفۀ نهاد آموزشی و خلاءهای مدارس است. این کتاب مجموعه‌ای از ضروری‌ترین درس‌های زندگی در مورد صراحت و انسانیت است و موضوعاتی از عشق تا شغل، آسیب‌های دوران کودکی تا تنهایی را در برمی‌گیرد. نویسنده در این کتاب خواننده را دعوت به داشتن زندگی‌ای مهربان‌تر، غنی‌تر و صحیح‌تر کرده است و معتقد است آموزشی که از مدارس شروع شده با خواندن این کتاب تکمیل خواهد شد. این کتاب همان تکلیفی است که به ما کمک می‌کند از بقیۀ زندگی خود بهترین استفاده را ببریم.

خلاصه کتاب

وقتی به آنچه می‌توانستیم در مدرسه بیاموزیم و نیاموختیم فکر می‌کنیم اغلب ناامید و سرخورده می‌شویم، گاهی با خود فکر می‌کنیم چرا وقت‌مان را برای درس‌های بیهود تلف کرده‌اند که ظاهراً هیچ کجای زندگی به کار ما نمی‌آید اما به ما یاد ندادند چطور یک حساب بانکی باز کنیم؟ اگر خواستیم به کشورهای دیگر سفر کنیم چه چیزی نیاز داریم؟ چطور پاسپورت بگیریم؟ چطور پس‌انداز کنیم؟ چطور روابط بهتری با خود یا دیگران داشته باشیم؟ و همیشه حس می‌کنیم دیگر برای یادگیری چنین چیزهایی دیر شده است. تصور می‌کنیم نبود این مسائل باعث شده تا بهای سنگینی بپردازیم اما نویسنده در کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند معتقد است که هیچ‌وقت برای یادگیری چنین چیزی دیر نیست و این سرزنش و اهمال‌کاری خودمان است که هزینۀ سنگینی خواهد داشت. می‌توان در هر سنی و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری‌ آنچه به ما یاد نداده‌اند باشیم. اگر چنین نکنیم نسل‌های بعدی نیز مجبورند با این مشکلات تکراری مواجه شوند پس یادگیری درس‌های گفته نشده تنها راهی است که برایمان باقی می‌ماند تا هم خودمان را از این چرخۀ باطل بیرون بکشیم و هم به فرزندانمان کمک کنیم تا در این چرخه نیفتند. آلن دو باتن در بخشی از کتاب به شما چنین یادآوری می‌کند:

«اول و مهم‌تر از همه اینکه، جهان‌بینی مدرسه این باور را القا می‌کند که صاحبان قدرت می‌دانند چه کار می‌کنند و وظیفۀ فرد اطلاعت است. احساسی نیز وجود دارد که همۀ کارها وقتی خوب پیش می‌رود که مثلاً مشق شب تا حد زیادی کسل‌کننده و تا حدودی بی‌معنی باشد. مدارس به ما می‌آموزند سرنخ‌هایی را که خستگی به ما نشان می‌دهد فراموش کنیم یا نادیده بگیریم. آن‌ها می‌توانند درجات خطرناکی از صبر را به ما بیاموزند. در تمام این مدت مدرسه به ما می‌آموزد که قدرت خوب است، «آن‌ها» (کسانی که می‌دانند، دستگاه حکومتی یا افراد در قدرت)، خواهان چیزی هستند که برای ما خوب است و به نفع منافع بلند مدت ما صحبت می‌کنند. در مدرسه اعتبار شما به اندازۀ نمرۀ شماست.»

خواندن کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

با مطالعۀ کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند چیزهایی را یاد خواهید گرفت که دانستن‌شان برای هر کسی ضروری است اما در محیطی مانند مدرسه آن‌ها را به شما نخواهند آموخت.

درباره نویسنده کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند

کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند

آلن دو باتن فیلسوف و نویسندۀ بریتانیایی - سوئیسی است. او در کتاب‌هایش موضوعات و مضامین مختلف و مشکلات عصر معاصر را مورد بحث قرار می‌دهد و بر ارتباط فلسفه با زندگی روزمره تأکید دارد. او در سال 1993 کتاب جستارهایی در باب عشق را منتشر کرد که بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت. او در سال 2008 مؤسسۀ مدرسۀ زندگی را تأسیس کرد و در سال 2015 جایزۀ The Fellowship of Schopenhauer را از آنِ خود کرد، جایزه‌ای که سالانه در جشنوارۀ نویسندگان ملبورن به نویسندگان اهدا می‌شود. دو باتن تاریخ را در دانشگاه کمبریج خواند و در آنجا یکی از اعضای کالج گونویل و کایوس شد. سپس مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ فلسفه در کینگز کالج لندن به پایان رساند و در سال 1992 شروع به تحصیل در مقطع دکترا در رشتۀ فلسفه در فرانسه و دانشگاه هاروارد کرد اما این مقطع را برای نوشتن کتاب رها کرد.

در اولین رمانش با عنوان جستارهایی در باب عشق به روند عاشق شدن و از دست دادن عشق پرداخت. در سال 2010 جولیان کمپ فیلمی با اقتباس از این کتاب ساخت. دو باتن کتاب سیر عشق را در سال 2016 به عنوان دنباله‌ای برای این رمان منتشر کرد. در سال 1997، او اولین کتاب غیرداستانی‌اش را با عنوان چگونه پروست می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد بر اساس زندگی و آثار مارسل پروست منتشر کرد. این کتاب در ایالات متحده و بریتانیا پرفروش شد. دو باتن برای سخنرانی به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و در سخنرانی‌های تِد (TED) نیز شرکت داشته است. در سال 2009 در مورد فلسفۀ شکست و موفقیت صحبت کرد و در سال 2011 یک سری گفت‌وگو برای رادیو بی‌بی‌سی انجام داد. از جمله آثار پرفروش و محبوب آلن دو باتن در ایران می‌توان به کتا‌ب‌های «معنای زندگی»، «خودشناسی»، «آرامش»، «دل‌شکستگی»، «در باب اعتمادبه‌نفس» و «اضطراب موقعیت» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند

آلن دو باتن در کتاب آنچه فراموش کرده اند در مدرسه به شما بیاموزند نه تنها به مؤاخذۀ سیستم آموزشی و ذکر ایرادهای آن پرداخته بلکه تمام آنچه باید در مدرسه به ما می‌آموختند اما فراموش کرده‌اند را به زبانی ساده و جذاب توضیح داده است. 

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب آنچه فراموش کرده‌ اند در مدرسه به شما بیاموزند را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نیلوفر رجبی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبیه کلا آلن دو باتن محشره 😍 نمره من به این کتاب 9 از 10

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی