معمای اسپینوزا

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
154

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب معمای اسپینوزا

انتشارات آوای مکتوب منتشر کرد:
اروین دی. یالوم روان‌پزشک هستی‌گرای معاصرِ آمریکایی تنها یک پزشک نیست؛ او در وهله‌ی اول، پیش از این که حتی یک داستان‌گوی قهّار باشد، یک کاوشگر است. همین کاوش در "مــعمــا"های مختلف او را به سمتِ روح و روان و روایت‌های مختلف سوق می‌دهد. اگر شما هم در این قریحه با او شریک هستید، بدون شک شوقِ فراگیریِ رموز فلسفی و تاریخی را در خود احساس می‌کنید. این کتاب، حاصل ذوقِ شخصی نویسنده در برخورد با معمایی مرتبط با تلاقیِ خطِ سرنوشت آلفرد روزنبرگ (تئوریسین بزرگِ یهودی‌ستیزِ حزب نازی) و باروخ اسپینوزا (فیلسوفِ یهودی‌الاصلِ قرن هفدهمیِ مطرودِ جماعت یهود) است. سه انسان از سه عصر متفاوت، ورای تاریخ، دست‌دردست هم داده‌اند تا این کتاب به بار بنشیند!
چه چیزی سبب شد که اسپینوزا جسارتِ بشر را تا این حد ارتقا دهد که برای اولین‌بار در تاریخ، رودرروی سرسپردگیِ مذهبیِ کورکورانه بایستد؟
چه چیزی باعث شد آلفرد روزنبرگ با این حجم عظیمِ تنفّر از یهودیت، به دنبال حل معمای یک یهودی (اسپینوزا) خط تاریخ را به خون و آتش بکشد؟
و چه چیزی باعث شد اروین یالوم روایتی را خلق کند که به قول خودش "تاریخی است که ممکن بوده اتفاق بیافتد"؟
تمام این پرسش‌ها در کنار هزاران معمای دیگر در این کتاب پاسخ می‌یابند. کتابی که بی‌هیچ کم‌وکاستی، زیر نظر اساتید علوم فلسفه و عرفان و معارف، و زیر نظر شخص نویسنده، مورد بازترجمه‌ی تطبیقی قرار گرفته است تا بلکه این‌بار ترجمه‌ای عاری از هر گونه خطا در انتقال مفاهیم و ایرادات ضمنی به دست و نظر شما مخاطب گرامی برسد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی