30بوک
کتاب عمومی
علوم اجتماعی
جامعه شناسی و مردم شناسی
جرم شناسی با رویکردی جامعه شناختی

جرم شناسی با رویکردی جامعه شناختی

(0)

1,150,000ریال

1,035,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
162

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جرم شناسی با رویکردی جامعه شناختی

انتشارات جامعه شناسان منتشر کرد:
هدف کتاب جرم شناسی با رویکرد جامعه شناختی، معرفی ابعاد اساسی جرم شناسی مدرن برای فهم دانشجویان می باشد. عنوان بخش اول این کتاب، مبانی جرم شناسی است که به مثابه طرح مبانی بعضی از موضوعات مهم جرم شناسی عمل می کند. این بخش، دارای سه فصل است و بر روی سه مسئله تاکید دارد: مسئله جرم، سنجش جرم، جرم شناسی تطبیقی.
فصل اول این کتاب (مسئله جرم)، درصدد پاسخ به این سوالات است؛ جرم چیست؟ چگونه تصور از جرم، تحت تاثیر رسانه های جمعی و ترس از جرم قرار می گیرد؟
فصل دوم (سنجش جرم)، منابع رسمی و غیر رسمی داده های جرم را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. در این فصل، مولفان تاکید می کنند که داده ها به خودی خود سخن نمی گویند! بنابراین اینکه چگونه داده های جرم تبیین می شوند؛ بستگی به مفاهیم مورد استفاده و پیش فرض های نهفته در نظریه های جرم دارد. زمانیکه محتوای کتاب فاش شود، اهمیت این نکته شفاف تر خواهد شد.
فصل سوم (جرم شناسی تطبیقی)، بعضی از مسائل اساسی بین فرهنگی جرم را مطرح می کند، مسائلی از این قبیل: چرا بعضی از کشورها نرخ جرم کمتری نسبت به دیگر کشورها دارند؛ آیا نظریه جرم شناختی ارائه شده در یک کشور، می تواند الگوهای جرم در کشورهای دیگر را تبیین نماید. همچنین این فصل، بعضی از مسایل بسیار جدی مطالعات تطبیقی را مطرح می کند، مخصوص مسایلی مانند: نسبیت گرایی فرهنگی و جهانی شدن.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی