زنان کرد

(0)

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
179

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زنان کرد

انتشارات جامعه شناسان منتشر کرد:
این کتاب با رویکرد تفسیری برساختی به مطالعه ی تیپولوژی زنان گرد از منظر تصویر ذهنی آنان از خود می پردازد. هدف اصلی کتاب، به دست دادن تحلیلی جامع از وضعیت زنان گرد کردستان ایران و نقد بازنمایی تقلیل گرایانه ی گفتمان فمینیسم غربی از زنان شرقی و هم چنین نقد نگاه تعمیم گرایانه ی گفتمان فمینیستی داخل کشور می باشد.
تصویرسازی گفتمان فمینیسم غربی از زنان شرقی، منفعل گونه و مبتنی بر فرودست قلمداد کردن زنان جهان سومی است و حال این سوال مطرح است که تجارب زیسته ی زنان مشرق زمین به طور عام و زنان کرد به طور خاص به مثابه ی زنانی جهان سومی تا چه حد منطبق بر چنین تصویرسازی هایی است؟
در مقیاس داخل کشور نیز پژوهش های متعددی تحت عنوان «زن ایرانی» انتشار می یابد که مصداق یک زن فارس طبقه ی متوسط می باشد و کوچکترین صدایی به زنان سایر قومیت ها و تجارب کاملا متفاوت آنها نمی دهد.
تألیفات متعدد در حوزه ی خشونت علیه زنان در کردستان، سبب ساز ایجاد تصویری صرف قربانی شده از زنان گرد می گردد که وجه کنش مند فعالیت ها و مواجه هی زنان گرد با چنین شرایطی را در هاله ای از ابهام قرار می دهد. بنابراین تحقیق حاضر با نگاهی نو درصدد است برای تکمیل و در امتداد چنین تحقیقاتی روی دیگر این سکه یعنی وجه کنش مند و مقابله ای زنان با چنین شرایطی را به تصویر بکشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی