در دفاع از فهم

(0)
نویسنده:

2,900,000ریال

2,610,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1550

علاقه مندان به این کتاب
32

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در دفاع از فهم

انتشارات چشمه منتشر کرد:
تصویر آلبر کاموِ ناآرام، کلمه‌ساز و آشتی‌ناپذیر را بیش از هر جا در سخنرانی‌هایش می‌توان یافت؛ در کلماتی که به آن‌ها می‌اندیشید و ایرادشان می‌کرد.
کامو خطیبی چیره‌دست بود، علاوه‌بر این‌که قدرتی در نویسندگی، جستارنویسی، تفکر فلسفی و روزنامه‌نگاری داشت. سخنرانی‌های او چندان مشهور و متواترند که انگار آن‌ها را در گوشه‌و‌کنار خوانده‌ایم. او فریاد آزادی و حرمت به انسان را برمی‌آورد، حال این فریاد برای یادبود پایان جنگ باشد یا در اوج التهاب در الجزایر عزیزش؛ در نکوهش نازیسمِ آتش‌افروز باشد یا نفی کمونیسم.
نویسنده‌ی طاعون هیچ‌گاه به اندیشه‌هایی که انسان را به هر شکلی مبتذل و تحت انقیاد ایدئولوژی می‌خواست رحم نکرد. برضد «چوبه‌های دار» سخن گفت، برضد تمام دیکتاتورها و برضد تانک‌هایی که بی‌محابا از روی آدم‌ها رد می‌شدند. کلمات کامو کهنه نشده‌اند و، برعکس، زمان تازه‌ترشان کرده است.
این سخنرانی‌ها صدایی است که هیچ‌گاه فراموش نشد. کامو در یکی از این سخنرانی‌ها به نسل‌های تازه می‌گوید: « آن‌چه را بر ما گذشته از یاد نبرید تا به آزادی، به حقوق و تکالیفش، وفادار بمانید، از یاد نبرید تا هرگز نپذیرید، هرگز، که کسی هر قدر هم بزرگ یا حزبی هر قدر هم قوی به جای شما فکر کند و راه‌تان را به شما دیکته کند.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی