طرح ریزی به منظور تاب آوری

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
31

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب طرح ریزی به منظور تاب آوری

انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی منتشر کرد:
به طور کلی، تاب آوری با ظرفیت یک سیستم در برابر تغییرات و در ادامه آن ظرفیت توسعه سروکار دارد. در هسته ی این مفهوم، تاب آوری به پویایی نزدیک به تعادل اشاره دارد و بنابراین، تاب آوری به عنوان زمان لازم برای بازگشت سیستم به نقطه تعادل در پی یک اختلال تعریف شده است.
در سیستم اجتماعی- زیست محیطی، تاب آوری به پویایی دور از هر گونه حالت تعادل پایدار اشاره دارد و به عنوان ظرفیت یک سیستم در جهت انطباق، نوآوری و بازگشت به شرایط قبل از تغییر، تعریف می شود.
در طول سال ها، تاب آوری به خصوص در سیستم های پیچیده مرتبط با چالش های مدنی و مدیریت بحران به عنوان یک چشم انداز جذاب نمود یافته است، با این حال، همچنان معنای آن به طور واضح و مشخص تعریف نشده است. از یک سو، تاب آوری موضوع مطلوبی برای رسیدن به هدف است؛ از سوی دیگر، فازی بودن تاب آوری، اندازه گیری و قابلیت عملیاتی کردن آن را دشوار می سازد هدف این کتاب بررسی مسایل اصلی مربوط به عملیاتی سازی تاب آوری است. برای انجام این کار، در این کتاب فرایند تصمیم گیری (با توجه به طرح ریزی اضطراری) با برجسته کردن مسایل در سطوح حکمرانی و دانش، چشم اندازهای چندگانه، عدم قطعیت و خودسازماندهی، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی