زبان مادری (دیدآور)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
135

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زبان مادری

انتشارات دوران منتشر کرد:
واسیلیس الكساکیس، متولد 1943 در آتن، نویسنده، کاریکاتوریست و روزنامه نگاریونانی - فرانسوی، در هفده سالگی پس از دریافت بورسیه ی تحصیلی به شهر لیل فرانسه رفت و در رشته ی روزنامه نگاری مشغول به تحصیل شد. او پس از پایان تحصیل، برای گذراندن خدمت سربازی به یونان بازگشت اما در سال 1968 پس از کودتای نظامی یونان مجبور به ترک وطنش شد و در پاریس اقامت گزید. سال ها به عنوان روزنامه نگار و کاریکاتوریست و مقاله نویس در نشریات مختلف از جمله نشریه ی لوموند کار می کرد و هم زمان نمایشنامه ی رادیویی می نوشت.
الكساکیس در سال 1974 رمان اولش، ساندویچ، را به زبان فرانسه نوشت و در 1981 با نوشتن رمان دیگری به زبان یونانی، تالگو، برندهای جایزه ی بوناردی آکادمی فرانسه شد. با رمان گذشته، که جوایز بسیاری همچون جایزه ی آلبر کامو را به خود اختصاص داد، بیشتر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در 1995 با انتشار رمان زبان مادری، نامزد دریافت جایزه ی گنکور شد و جایزه ی مدیسی را از آن خود کرد.
او در آثارش با فرهنگ دوگانه ی خود، همواره در رفت و آمد میان یونان و فرانسه و مقایسه ی این دو فرهنگ است و با زبانی کنایه آمیز، خواننده را به اعماق تاریخ برده و گذشته و حال یک سرزمین کهن را در اوج ظرافت ادبی تشریح می کند. نثر رمان زبان مادری سراسر استعاره است، از جمله استعاره ی زندگی مردم جهان سوم که خوشبختی شان را در ترک خاک خود می جویند. این اثر سرشار از توصیف های دقیق شهر آتن است از زبان یک آتنی که بعد از سال ها زندگی در فرانسه به زادگاهش بازگشته است، گردشی دلچسب در آتن، دلف و دنیای اساطیری یونان.
«هر جمله یک روز است، آغاز می شود و پایان می یابد. بین شان چیزهای جالب هم پیدا می شود، اما فکر نکنم چیز خوشحال کننده ای وجود داشته باشد. »
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی