شهرهای نمک (1)(سرگردانی)(مهراندیش)

(0)

4,200,000ریال

3,780,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
84

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شهرهای نمک

انتشارات مهراندیش منتشر کرد:
عبد الرحمن مُنیف( 2004 - 1933)، متولد آمان ،اردن اقتصاددان نویسنده، ادیب عربستانی و از بارزترین رمان نویسان جهان عرب است. اگر نجیب محفوظ پدر ادبیات جهان عرب باشد مُنیف فرزند خلف محفوظ به شمار می آید وی حقایق اجتماعی و سیاسی جهان عرب را با چیرگی به تصویر کشید دانیال برت منتقد ،آمریکایی منیف را جزو یکصد رمان نویس برتر تاریخ ادبیات جهان می داند.
از عبدالرحمن منیف بیش از سی اثر بر جای مانده که بسیاری از آن ها به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده اند.
شهرهای نمک داستان تأسیس پادشاهی حُدیبیه در شبه جزیرة العرب توسط سلطان خربیط است که این سلسله را در این کشور به پایتختی شهر خیالی موران پایه گذاری کرد. به باور بسیاری از منتقدان شهرهای نمک استعاره ای از تأسیس پادشاهی عربستان سعودی است و سلطان خربیط، شخصیت خیالی این داستان، همان ملک عبدالعزیز آل سعود بنیان گذار پادشاهی آل سعود است.
بیان صریح و بی نقص منیف از تاریخچهٔ نفت در عربستان سعودی باعث شد تا این رمان نه تنها سال ها در عربستان در فهرست کتاب های ممنوعه قرار داشته باشد بلکه حکومت سعودی تابعیت عربستانی وی را نیز سلب کند.
در واقع رمان شهرهای نمک رمانی ادبی حماسی است که دوره ای بسیار مهم و حساس در تاریخ شبه جزیرة العرب را روایت می کند و خواندنش برای هر کس که اعراب، صحرا و نفتشان برایش حائز اهمیت است امری بسیار ضروری است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی