سفر (پاندای ‌بزرگ‌ و اژدهای ‌كوچك)

(0)
نویسنده:

2,490,000ریال

2,241,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2046

علاقه مندان به این کتاب
43

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سفر

انتشارات میلکان منتشر کرد:
دو هم‌سفر عجیب، در ماجراجویی جدیدشان، قدم به مسیری می‌گذارند که آن‌ها را از خانه‌شان دورتر و به یکدیگر و خودشان نزدیک‌تر می‌کند.
اژدهای کوچک به زندگی در معبد بالای کوه راضی است، اما متوجه می‌شود چیزی ناقص وجود دارد. بنابراین دو دوست تصمیم می‌گیرند با هم به سرزمین‌های دور و جدید سفر کنند. پاندای بزرگ و اژدهای کوچک، در مواجهه با خطرات و چالش‌ها، یاد می‌گیرند تمام آنچه نیاز دارند از قبل در درونشان وجود داشته و تغییر، هرچند گاهی ترسناک باشد، امکان‌پذیر است و همراه با صبر به نتایجی بهتر می‌انجامد.
با ملحق شدن به این دو دوست، سیر سفر آن‌ها و چگونگی غلبه‌شان بر موانع زندگی در کنار هم را خواهید دید. آن دو اغلب خود را گم می‌بینند ولی با مشاهده‌ی مناظر زیبای مسیر درمی‌یابند که مسیر اشتباه هم ممکن است به جاده‌ی درست منتهی شود.
سفر پاندای بزرگ و اژدهای کوچک داستانِ سفری معنوی است که هم از خرد کهن سخن می‌گوید و هم روح‌های پریشان امروزی را تسکین می‌دهد؛ کتابی سرشار از الهام و طنز تأثیرگذار درباره‌ی دوستی و اکتشاف؛ داستانی ماجراجویانه و دلنشین برای تمام سنین.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) اثر جیمز نوربری

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) از سایت آمازون امتیاز 4.9 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک):

کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک یک کتاب مصور با تصاویر زیبای سیاه و سفید و رنگی اثر جیمز نوربری نویسنده و هنرمند بریتانیایی است که در سال 2020 منتشر شد. نوربری در این کتاب داستان یک پاندا و یک اژدهای کوچک را روایت کرده است که با هم همسفر می‌شوند و در روز و شب، زیر باران و آفتاب به راه خود ادامه می‌دهند و شما را با زیبایی‌های زندگی آشنا می‌کنند. حالا جیمز نوربری در جلد دوم این کتاب با عنوان سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) به سفر معنوی خود ادامه می‌دهد. این دو همسفر عجیب این بار در مسیری قرار می‌گیرند که از خانه دورتر و به یکدیگر و به خودشان نزدیک‌تر می‌شوند. این سفر معنوی با همان جذابیت و همان تصاویر رنگی و دیدنی، منتشر شده است.

چرا باید کتاب سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) را بخوانیم؟

سفر پاندای بزرگ و اژدهای کوچک سرشار از حکمت‌های شیرین، الهام‌بخش و تأثیرگذار است و داستانی دلچسب از ماجراجویی و پذیرش است. این کتاب داستانی از دوستی و خودپروری است و خوانندگان در هر سنی را به خود جذب می‌کند.

جملات درخشانی از کتاب سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک):

«بالای کوه معبدی بود.
معبدی در حصار جنگلی وسیع.
و دریاچه‌ای عمیق و آرام.
معبد کهنه و قدیمی شده بود.
اما قدیمی‌بودن این معبد، برای دو دوستی که آن‌جا را خانه‌شان کرده بودند، اهمیتی نداشت.
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک.
آن‌ها روزها راهی ارتفاعات و قله‌های کوهستانی می‌شدند.
جنگل‌های انبوه و پرپیچ‌وخم را می‌گشتند؛
به این امید که به موجوداتی که در آن‌جا زندگی می‌کردند نیم‌نگاهی بیندازند.
شب‌ها به تماشای ستاره‌ها می‌نشستند و چای داغی را می‌نوشیدند که اژدهای کوچک با حوصلهٔ تمام دم می‌کرد.
یک غروب زمستان زیر ماه کامل، اژدهای کوچک رو به دوستش کرد و گفت:
«این‌جا فوق‌العاده‌ست، پاندای بزرگ.
درخت‌ها، کوه‌ها، پرنده‌ها و حیوون‌ها، همه‌شون، واقعاً شگفت‌انگیزن؛ ما خیلی خوش‌شانسیم؛ ولی خب چرا حس می‌کنم یه چیزی کمه؟ چرا حس می‌کنم ناقصم؟»
پاندای بزرگ سری تکان داد، جرعه‌ای چای نوشید و گفت: «سؤال خوبیه، کوچولو. جوابش هم ساده و درعین‌حال سخته. الان دیگه بگیر بخواب. فردا یه روز تازه‌ست؛ بذار ببینیم چی کار می‌شه کرد.»
پاندای بزرگ زود از خواب بیدار شد ولی دوستش زودتر بلند شده بود و داشت طلوع خورشید را از پشت کوه‌ها تماشا می‌کرد. پاندای بزرگ رفت و روی صخره کنار اژدهای کوچک نشست.»

خلاصهٔ داستان سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک)‌:

هنگامی که اژدهای کوچک احساس ناراحتی می‌کند، به پاندای بزرگ اعتماد می‌کند که او را به سفری خواهد برد که موجب التیام قلبش می‌شود. آن‌ها با هم سرزمین‌های جدید را کشف می‌کنند، تجربیات خارق‌العاده‌ای به‌دست می‌آورند، با چالش‌های سختی روبه‌رو می‌شوند و در نهایت به رضایت می‌رسند. هر چه پاندای بزرگ و اژدهای کوچک در مسیر پذیرش خود قدم برمی‌دارند، یاد می‌گیرند که تغییرات و چالش‌ها بخشی طبیعی از زندگی و برای رشد ضروری هستند. تصاویر جذاب و الهام‌بخش این کتاب که با الهام از نقوش ژاپنی کشیده شده‌اند و شما را مجذوب داستانِ پاندا و اژدها خواهد کرد.

حواشی حول محور کتاب:

کتاب سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) بر اساس اکانت محبوب اینستاگرامی به همین نام نوشته شده و در سراسر جهان محبوب همگان است و طرفداران زیادی دارد. این کتاب در بریتانیا به رتبهٔ اول کتاب سال رسید.

اگر از خواندن کتاب سفر (پاندای بزرگ و اژدهای کوچک) لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری و یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های دنیا است. این کتاب مصور و رنگی داستان یک پسرک موطلایی به نام شازده کوچولو است که از اخترک ب-612 یعنی خانه‌اش سفر کرده تا سرتاسر جهان را بگردد و در این سفر با آدم‌های بسیاری آشنا می‌شود. مخاطب این کتاب هم کودکان و هم بزرگسالان هستند و نویسنده در خلالِ داستانِ این کتاب به مفاهیم عمیقی همچون زندگی و معنای آن می‌پردازد.

• کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب اثر چارلی مکسی نویسنده و تصویرگر بریتانیایی است. این کتاب مصور و جذاب حول محور دوستی این شخصیت‌ها می‌چرخد و مناسب کسانی است که احساس تنهایی می‌کنند. موضوع این کتاب بیشتر دربارهٔ دوستی، عشق، امید و آرزو است. 

• کتاب غم‌نامه‌ی مایکل روزن داستانی مصور و تمام رنگی اثر مایکل روزن نویسندهٔ مشهور کتاب‌های کودکان است. نویسنده در این کتاب به موضوع سوگ و غم‌واندوه و البته چگونه کنار آمدن با سوگ پرداخته است و به شما نشان می‌دهد چگونه این احساسات پیچیده را درک و البته هضم کنید.

دربارۀ جیمز نوربری‌: نویسنده و تصویرگر

سفر (پانداي ‌بزرگ‌ و اژدهاي ‌كوچك)

جیمز نوربری بیشتر به‌خاطر داستان مصور پاندای بزرگ و اژدهای کوچک شناخته شده است. او از دوران کودکی مشغول نوشتن و طراحی بود. جیمز نوربری در بریتانیا به دنیا آمد و در ولز جنوبی زندگی می‌کند و در اوقات فراغت خود گیتار می‌نوازد و عاشق کشور ژاپن است و دوست دارد روزی به این کشور سفر کند. او به مطالعۀ معنویت و به ویژه مذهب بودا علاقه‌مند است و با ایده‌ها و روش‌هایی که در کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک نیز ذکر کرده، از همین مطالعات به دست آورده است. او تصاویر کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک را با جوهر سیاه، قلم مو و آبرنگ خلق کرده است و از آثار نقاشان ذن، مانگاکا و هنرمندان اوکی‌یوئه (نقاشی ژاپنی) الهام گرفته است. موضوعاتی مثل دیستوپیا و تنهایی هنر و نوشته‌هایش را به هم مرتبط کرده است و حتی در کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک نیز شخصیت‌ها در دنیایی آرام و خالی به تنهایی سرگردان هستند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی