دوبلینیها
تخفیف

%10

دوبلینیها

(28)
نویسنده:

1,100,000ریال

990,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2306

علاقه مندان به این کتاب
39

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دوبلینیها

انتشارات اساطیر منتشر کرد:
جیمز جویس در دوم فوریه 1882 در شهر دوبلین متولد شد. پدرش می‌خواست او را کشیش بار آورد. سیزده سال در مدرسهٔ اصحاب یسوع در ایرلند به تحصیل اشتغال داشت. در بیست سالگی علم طغیان برافراشت و رساله‌ای کفرآمیز نوشت و از کشور خود گریخت.
از آن زمان به بعد زندگی جویس سراسر کوششی بود در برابر بدبختی‌ها و بدبینی‌ها و دشمنی مردم جاهل و فقر و ضعف جسمانی‌. آثار او را سانسور و همه جا رسما از انتشارشان جلوگیری می‌کردند. چند دولت ورود آثار او را که در جای دیگر و به زبان دیگر چاپ شده بود نیز تحمل نمی‌کردند. از این روی ناشران موقع‌شناس آثار او را در نهان چاپ و نشر کردند و به بهای گزاف فروختند و به خود جویس هم هیچ ندادند. در پاریس به تحصیل علم پزشکی پرداخت و دکتر شد. صدایی دلکش داشت و موسیقی را نیک می‌دانست و نزدیک بود که آوازه‌خوانی را پیشه کند. در شهر تریسته و نیز در شهرهای سوئیس به تدریس چند زبان اشتغال یافت. کتاب «اولیس» را در همان شهر تریسته به پایان رساند. مدتی در اروپا سرگردان بود تا عاقبت در شهر پاریس سکنی گزید. این در آن هنگام بود که نامش همه جا رسیده بود. الیوت از لندن به پاریس آمد تا آن اعجوبه را به چشم ‌ببیند. نویسندگان هنرمند و جوان فرانسوی گرد او را گرفتند.
ضعف و درد چشم که از دوران کودکی همدم او بود بر اثر افراط در خواندن و نوشتن شدت کرد و جویس در مدت بیست سال ناگزیر ده بار چشمش را به جراحان سپرد. هنوز سنش به چهل نرسیده بود که عملا کور شده بود. از این پس نوشتن برای جویس کاری بسیار دشوار بود. حداکثر آن بود که هر بار چند سطری درشت و بدخط روی کاغذی بزرگ می‌نوشت و کنار می‌نشست.
اولین اثر جویس مجموعهٔ کوچکی بود از شعر به نام «موسیقی مجلسی» که در سال 1907 انتشار یافت. دومین اثر او همین مجموعهٔ «دوبلینی‌ها» بود. «دوبلینی‌ها» مجموعه‌ای است از چند داستان که در سال 1904 نوشتن آنها به پایان رسید اما نخستین بار ده سال بعد، یعنی در سال 1914 در لندن به چاپ رسید. این مجموعه با تأثیر از گوستاو فلوبر و گی دو موپاسان نویسندگان برجستهٔ فرانسوی نوشته شده است و در آن با وجود آنکه جیمز هنوز به قدرت و پهلوانی و غول‌آسایی که خاص او شد نرسیده است، می‌توان تصاویر افراد عادی را با احساسات و تصورات و امیدها و نومیدی‌ها و هراس‌ها و دلهره‌ها و شکست‌ها و پیروزی‌های ایشان به نیک‌ترین وجه نظاره کرد و لذت برد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی