30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
ایران
ایران بین دو انقلاب
ایران بین دو انقلاب
تخفیف

%15

ایران بین دو انقلاب

(73)

2,750,000ریال

2,337,500 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6120

علاقه مندان به این کتاب
55

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
7

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایران بین دو انقلاب

انتشارات مرکز منتشر کرد: این کتاب پژوهشی جامع در تاریخ معاصر ایران است که از حیث جامعیت، روش آکادمیک تحقیق و وسعت اطلاعات و منابع در میان آثار مشابه خود کم نظیر است. در این پژوهش ضمن گزارش مستند رویدادها و تحولات سیاسی دوره بین زوال قاجار و انقراض پهلوی، مبانی اجتماعی سیاست در ایران بررسی و تحلیل شده. نقش عوامل اجتماعی و اقتصادی در تحولات و حرکات سیاسی و ریشه های قومی و طبقاتی جنبش ها و گرایش های مختلف سیاسی ایران نشان داده شده است. کتاب به سه بخش اصلی تقسیم شده است .در بخش نخست با بررسی اوضاع ایران در اواخر عصر قاجار و شرح وقایع و تحولات دوران انقلاب مشروطه و حکومت رضاشاه، زمینه ای تاریخی برای درک ایران نو فراهم می شود. در بخش دوم زمینه اجتماعی ماجراهای سیاسی بین سقوط استبداد رضا شاه و ظهور استبداد محمدرضا شاه بررسی و تحلیل می شود. بخش سوم بررسی ایرانه معاصر است و به شرح برنامه های اجتماعی و اقتصادی محمدرضا شاه پهلوی، تشدید تنش های اجتماعی ناشی از آن برنامه ها و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • علی اکبر نجفی
    • پاسخ به نظر

    کتاب تحولات بین انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی و چرایی تحولاتی که منتهی به انقلاب اسلامی شد را بررسیده است. . توجه به داده های اقتصادی، رویکرد جامعه شناختی، استفاده از داده های فروان، جزئی و اغلب دقیق و بنای تحلیل ها بر این داده ها، کتاب را ارجمند ساخته است. البته نقدهایی هم بر این کتاب نوشته شده که حائز اهمیت است.

  • تصویر کاربر

    • آزفنداک آزفنداک
    • پاسخ به نظر

    کتاب تاریخ معاصر ایران را از لحاظ سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی حد فاصل بین انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی بررسی میکنه. بررسی دقیق نویسنده و استفاده از اسناد سازمان‌های مختلف کتاب را بسیار سودمند ساخته است.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی