30بوک
کتاب عمومی
سیاست
جهانی شدن
نظریه‌های جهانی شدن
نظریه‌های جهانی شدن

نظریه‌های جهانی شدن

(4)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
502

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نظریه‌های جهانی شدن

انتشارات چشمه منتشر کرد:
جهانی شدن اکنون كلیه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، هنر، فلسفه و فرهنگ را درنوردیده است. نظریه پردازان شاید با نوعی ناباوری در انتظار تأثیر پذیری سایر عرصه های حیات انسان امروز از این پدیده باشند. سرعت این اثرگذاری و آهنگ تغییرات به قدری شتابان انجام می شود که متفکران در عرصه های مختلف هنوز نتوانسته اند چارچوب جامعی که در برگیرنده همه ابعاد و اثرات آن باشد، ارائه نمایند. واقعیت این است که امر جهانی شدن در حال فراگرفتن همه ابعاد زندگی بشر امروزی است و تبعات آن با سرعتی باورنکردنی نهادهای مختلف جوامع را تحت تاثیر خود قرار می دهد و تغییرات مستمر و متنوع موضوعات در حوزه جهانی شدن موجب شده است تغییر، تفسیر و دامنه شمول آن پی در پی دگرگون شود. لذا نظریه پردازی در این حوزه به غایت دشوار خواهد بود.
ویژگی کتاب حاضر در این است که شامل دیدگاه های متفاوت صاحب نظران در حوزه های مختلف جهانی شدن است. این موضوعات حاوی مطالبی است که نویسندگان با توجه به قلمرو تخصصی خود در آن به دنبال تدوین نظریه بوده اند.
تحلیل درست از جهانی شدن می تواند در تبیین چشم انداز پیش رو و مدیریت آن مؤثر باشد. زیرا انتخاب مسیر حرکت درست با تکیه بر این پیش بینی ها امری ضروری است.
از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب مسئله اثرگذاری یا اثرپذیری جهانی شدن است که مواجه با دیدگاه های متفاوت بوده و مورد بحث و جدل است. ابعاد تفاوت نظرها در مورد جهانی شدن از اهمیت موضوع نمی کاهد بلکه به تعمیق و گستردگی آن کمک کرده و اهمیت آن را بیشتر می کند.
پارادایم های جدیدی نیز در کتاب مطرح می شود، که خود دریچه نوینی برای ورود به مباحث بعدی هستند.
کتاب حاضر با ارائه مجموعۀ متنوعی از دیدگاه های متفکرین این حوزه کوشیده است به ارتقاء و درک بهتر نظریه و رویکرد جهانی شدن کمک کند. وجه مشترک مقالات آن جدی تلقی کردن موضوع جهانی شدن، شناخت بهتر آن، تفسیر و بررسی موضوع و در نهایت توصیه هایی در حوزه جهانی شدن است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی