شنا با کوسه‌ها
تخفیف

%30

شنا با کوسه‌ها

(13)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,050,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2308

علاقه مندان به این کتاب
29

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شنا با کوسه‌ها

انتشارات هامون منتشر کرد:
همواره کتاب هایی که برای بازاریابان، فروشنده ها، سرمایه گذاران و کارفرمایان نوشته شده اند، به دلیل توجه نکردن به ارزش های جمعی انسانی و در نظر نگرفتن منافع گستره ی بزرگی از مردم، نزد جامعه شناسان و عالمان اخلاق، چندان پذیرشی نداشته اند. کتاب «شنا با کوسه ها» یا «هنر مذاکره» نوشته ی «هاروی مک کی» به اصولی توجه می کند که به کار بستن آنها زندگی فردی جمعی سعادتمندی را برایمان به ارمغان می آورد. کتابی که بر اهمیت زمان بندی در مذاکره و خرید و فروش تاکید می کند و رشد روحیه ی فردی را منوط به رشد روحیه ی جمعی می داند. «هاروی مک کی» که دهه هاست در قامت یک تئوریسین مدیریت، رهبری و اقتصاد، تاثیر شگرفی بر این علوم در سرتاسر جهان گذاشته است، با کتاب «شنا با کوسه ها» چندتا از انقلابی ترین ایده های کاربردی را برای بازاریاب ها، فروشنده ها و سرمایه گذاران طرح کرد و همین مهم باعث شد با اقبال جهانی روبرو ده و در بیش از 80 کشور انتشار یابد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شنا با کوسه‌ها اثر هاروی مک‌کی

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب شنا با کوسه‌‌ها از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب شنا با کوسه‌‌ها از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب شنا با کوسه‌ها:

شنا با کوسه‌ها (بدون آن‌که زنده بلعیده شوید) اولین کتاب هاروی مک‌کی نویسنده و تاجر آمریکایی است. این کتاب یک راهنمای برجسته در زمینۀ بازاریابی، معامله، مذاکره، ایجاد انگیزه و مدیریت محسوب می‌شود. کتاب شنا با کوسه‌ها اولین بار سال 1988 منتشر شد و تقریباً بیش از 5 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت و به مدت 54 هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. مک‌کی با 57 درس خود در این کتاب به علاقه‌مندان یاد می‌دهد چطور معامله کنند، چه زمانی لبخند بزنند، چه زمانی نه بگویند و چطور در کسب‌وکار و تجارت به موفقیت برسند.

واکنش‌های جهانی به کتاب شنا با کوسه‌ها:

«کتاب شنا با کوسه‌ها اولین کتاب کاربردی و موفق پس از شاهکار دیل کارنگی است. این کتاب با لحنی جذاب و طنزآمیز نوشته شده و بهترین راهنما برای دستیابی به اهدافتان است.» - وارن بینس

«کتاب شنا با کوسه‌ها یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری است که تابه‌حال خوانده‌ام.» - لری کینگ

«کتاب شنا با کوسه‌ها، کتابی است که هر کسی که می‌خواهد وارد دنیای تجارت شود باید آن را بخواند.» - دونالد ترامپ

چرا باید کتاب شنا با کوسه‌ها را بخوانیم؟

کتاب شنا با کوسه‌ها یکی از آن کتاب‌های تکراری نیست که کتابفروشی‌ها را اشباع کرده‌اند، چیزی شبیه مجموعه‌ای از تدابیر و راهکارهای تکراری که در هر کلاس خودیاری تدریس می‌شوند، اینجا با مجموعه‌ای از تجربه‌های واقعی و آزموده شده روبرو خواهید شد. این کتاب حاوی پژوهش‌ها، تجربیات، آزمون‌های شخصی، مطالعات و مراقبت‌های موشکافانه‌ای است که بی‌درنگ می‌توانید آن‌ها را در زندگی، کسب‌وکار، روابط و اهدافتان به کار برده و از هر سدّ و مانعی که در مقابل‌تان قرار دارد به سلامت بگذرید. شنا با کوسه‌ها  یک راهنمای موفق برای مدیران تازه‌کار است؛ اثری که چراغی روشن در مسیر کسب‌وکارتان خواهد شد، اگر از ایده‌های این نویسنده و تاجر مشهور پیروی کنید تمام موانع از سر راه‌تان برمی‌خیزد و دروازه‌های موفقیت به روی شما گشوده می‌شود.

جملات درخشانی از کتاب شنا با کوسه‌ها:

«شما همیشه اخبار خوب را دریافت می‌کنید؛ مهم آن است که اخبار بد چقدر سریع به دستتان می‌رسد. من هر روز صبح به طور مستقیم به محوطۀ کارخانه، جایی که کارگران مشغول کارند، می‌روم و بدون این که با کسی حتی یک کلمه حرف بزنم فضای کارم را لمس می‌کنم، نبض آن را می‌گیرم و اطلاعات مفید و ارزنده‌ای را دربارۀ آن به دست می‌آورم. همان‌طور که گفتم در طول این مدت با هیچ کس حتی کلمه‌ای گفت‌ و شنود نمی‌کنم. آیا تصور می‌کنید زن و شوهرها برای انتقال احساساتشان به یکدیگر باید به طبل و شیپور و دهُل متوسل شوند؟ یک مدیر توانا اولین کسی است که در سطح کارگاه از اخبار خوب باخبر می‌شود. اما مدیر برجسته و ممتاز نخست از اخبار بد مطلع می‌گردد. تردیدی نیست که هیچ‌ کس نمی‌خواهد برای مدیرش حامل اخبار بد باشد. زیرا او نخستین فردی خواهد بود که باید با صدای بلند، لحن کلام خشن و طعنه‌آمیز و ژستهای خشم‌آلود مدیرش رو به رو شود. بنابراین اگر صاحب منصب هستید بکوشید هنگام شنیدن اخبار بد خونسردیتان را حفظ کرده و بر اعصابتان مسلط باشید تا کادر و افراد جرأت انتقال اخبار بد را به شما داشته باشند. آنان باید به این باور برسند که شما با بلندنظری به حل و فصل مسایل پرداخته و در مقابل دشواریها خم به ابرو نمی‌آورید. در غیر این صورت به خاطر کتمان و لاپوشانی نقاط ضعف، کم داشتها و نارساییها اوضاع وخیم‌تر شده و به نقطۀ بحرانی می‌رسد.»

«برای ملاقات با دایتون اغلب نمی‌توانید او را در دفتر کارش پیدا کنید. به احتمال زیاد در یکی از طبقات فروشگاهش سرگرم نظارت و گفتگو با کارکنان یا مشتریان است. زیر اعتقاد دارد یک بازرگان کامیاب باید همواره خود را با آنچه کارکنان و مشتریانش می‌جویند همگام سازد، برای تأمین هر گونه نیاز تازه کوششی به خرج دهد و در این راه روز به روز بر اعتبارش بیفزاید. دایتون برای رفتن به دفترش در طبقه یازدهم هرگز از آسانسور استفاده نمی‌کند. همیشه با سوار شدن بر پله برقی از تمام اوقاتش برای نظارت و ارتباط با افراد سود می‌برد. طبق گفته کین مک یکی از مدیران میانی شرکت دایتون‌هادسون، تمام مدیران ارشد این شرکت هم تأسی از آقای دایتون برای رفتن به دفترشان از پله برقی استفاده می‌کنند. آنان تنها به گام برداشتن در طبقات فروشگاه بسنده نمی‌کنند. در خلال این مدت با افراد و مشتریان گفتگو کرده و به نقاط قوت و ضعف پی می‌برند. شما نمی‌توانید از طریق گزارش و اطلاعات دست دوم به طور دقیق از آنچه در محیط کارتان می‌‌گذرد مطلع شوید. حضور در صحنه، اهرم نیرومندی در سیستم کنترل و مراقبت محسوب می‌شود.»

«آیا شما همیشه اتومبیل، فرش، مبل و سایر اقلام گرانقیمت‌تان را از یک فروشنده خاص خریداری می‌کنید؟ احتمالاً پاسختان منفی است. این روزها خرید اتومبیل بیش از ده هزار دلار هزینه دارد. به همین دلیل مستلزم یک تصمیم اساسی است. من هر یکی، دوسال اتومبیلم را فروخته و اتومبیلی نو خریداری می‌کنم. با وجود این تا به حال از هیچ فروشنده‌ای یادداشت سپاسگزاری دریافت نکرده‌ام. هر از چند گاهی نامه‌ای دریافت می‌کنم مبنی بر این که: «ما اخیراً‌ یک خط تولید جدید راه‌اندازی کرده‌ایم» یا «شعبه جدید ما در... شروع به کار کرد.» افراد موفق فراوانی را می‌شناسم که پیوسته و در مناسبتهای مختلف برای مشتریانشان یادداشتهای کوتاه ارسال می‌کنند. یک یادداشت کوتاه ممکن است حاوی تبریک به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس شرکت / ارتقای مقام / نقل مکان به خانه تازه / تولد فرزند / و غیره باشد، و یا عبارتهایی با این مضمون داشته باشد: «می‌خواستم بدانید که چقدر از آخرین جلسه‌مان / هدیه شما / مهمان‌نوازی شما / و ... لذت بردم.» یا «این یک معرفی نامه برای حضور در سمینار / یک بلیت برای شرکت در مسابقه تنیش و یک ... است که فکر کردم ممکن است به آن علاقمند باشید.» تردیدی نیست که عبارتهای کوتاه محدودیتی ندارد. به‌ هر حال انسان در جوهر تشنه حیثیت و بزرگی شخصیت است و هر کس بر این نقطۀ حساس تأثیر بگذارد می‌تواند با او کنار بیاید و محبوب وی واقع شود.»

تحلیلی بر کتاب شنا با کوسه‌ها:

کتاب شنا با کوسه‌ها یک راهنمای روشن و بی‌پروا است که مسیر موفقیت در دنیای تجارت را به خوانندگان  نشان می‌دهد. این کتاب شامل فنون و تکنیک‌های فراوانی می‌شود که نویسنده آن را در قالب اصول و حکایت‌ها با هم ترکیب کرده، بدان قوام و استحکام بخشیده تا همه بتوانند در راستای زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان از آن بهره گیرند. با خواندن کتاب شنا با کوسه‌ها یاد خواهید گرفت که چگونه:

• با افرادی قرار ملاقات بگذارید که اصلاً و به هیچ‌عنوان نمی‌خواهند شما را ببینند و سپس آنان را چنان خوشحال کنید که در هر صورتی به شما «بله» بگویند! 
• با استفاده از سیستم «مک‌کی66» از رقبای خود پیشی بگیرید، کافی‌ست اطلاعات کافی از مشتریان احتمالی خود و مشتریان رقبا داشته باشید.
• با استفاده از بینش مک‌کی به خود یا فرزندان‌تان کمک کنید تا به صفوف کارآفرینان موفق بپیوندد. 
و مهم‌تر از همه این‌که یاد می‌گیرید چه زمانی باید لبخند بزنید، چه زمانی باید نه بگویید و چه زمانی باید خودتان دست‌به‌کار مذاکره شوید.

فهرست مطالب کتاب شنا با کوسه‌ها

نظر برخی از افراد برجسته دربارۀ این کتاب
مقدمه
درس ۱ـ شما همیشه اخبار خوب را دریافت کنید؛ مهم آن است که اخبار بد چقدر سریع به دستتان می‌رسد
درس ۲ـ نکته‌ای که تمام فروشندگان آن را می‌دانند اما همۀ کارفرمایان از آن مطلع نیستند.
درس 3ـ یادداشت‌های کوتاه به نتایج بلند منجر می‌شود
درس 4ـ به توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید، ولو این که دیگران چنین اعتقادی نداشته باشند
درس 5 ـ مدل‌سازی کنید
درس 6 ـ تجسمات خود را به واقعیت مبدل کنید
درس 7 ـ ساده‌ترین و ارزانترین تبلیغی که اغلب به آن توجه نمی‌شود
درس 8 ـ دومین موقعیت عالی برای یافتن کسب و کاری تازه
درس 9 ـ مراقب وقتتان باشید، نه مراقب ساعتتان
درس 10 ـ لبخند بزنید و انقدر «نه» بگویید تا از زبانتان خون جاری شود

اگر از خواندن کتاب شنا با کوسه‌ها لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• رازهای ثروتمندان اثر والاس واتلز و ویل ادواردز است. نویسندگان این کتاب می‌خواهند به شما نشان بدهند برای ثروتمندشدن باید چه کارهایی انجام دهید. بعد از خواندن این کتاب همۀ اطلاعات مهم برای ثروتمندشدن را در اختیار داشته باشید. 

• قطار سرعت به سوی ثروت اثر دارن هاردی نویسندۀ آمریکایی و سخنران انگیزشی است. اگر نمی‌دانید که چرا شرکت‌ها شکست می‌خورند، چرا بیشتر مدیران شرکت‌ها نمی‌دانند چه کسانی را برای همکاری استخدام کنند و چرا بیشتر افراد می‌ترسند کسب‌وکاری را شروع کنند تا به در آمد برسند باید این کتاب را بخوانید. این کتاب شما را از به موفقیت خواهد رساند.

دربارۀ هاروی مک‌کی: نویسنده و تاجر آمریکایی

شنا با کوسه‌ها

هاروی مک‌کی در سال 1932 در آمریکا به دنیا آمد. او تاجر، نویسنده و ستون‌نویس روزنامۀ یونیورسال یوکلیک است. او در ستون هفتگی‌اش توصیه‌های شغلی  و الهام‌بخش بسیاری به مردم می‌دهد. واین ستون در بیش از 100 وب‌سایت برجستۀ دیگر نیز منتشر می‌شود. هفت کتاب مک‌کی تا به‌امروز پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده‌اند. او همچنین یکی از اعضای انجمن ملی سخنرانان انجمن تالار مشاهیر است. مک‌کی در یک خانوادۀ متوسط به دنیا آمد و از سنین پایین مشاغل مختلفی داشت و در دوران دبیرستان در یک فروشگاه لباس مردانه فروشی کار می‌کرد. او مدرک کارشناسی‌اش را در سال 1954 در رشتۀ تاریخ از دانشگاه مینه‌سوتا دریافت کرد و در سال 1968 تحصیلات تکمیلی‌اش در رشتۀ مدیریت بازرگانی را در دانشگاه استنفورد به اتمام رساند. پس از فارغ‌التحصیلی او فروشندۀ پاکت‌نامه برای شرکت پارک شد. او همچنین به باشگاه کانتری پیوست، جایی که با دیگر تاجران منطقه گلف بازی می‌کرد. مک‌کی توانست با ارتباطاتی که در این باشگاه ایجاد کرد فروشندۀ ممتاز شرکت پارک شود و در سال 1959 از درآمد حاصل از این کار، یک شرکت ورشکسته تولید پاکت‌نامه با 12 کارمند را خرید و کارش را توسعه داد و در سال 1985 شرکت او Photopak را عرضه کرد و به چهره شاخص عرضه‌کنندگان این محصول تبدیل شد. شرکت او هم اکنون روزانه 25 میلیون پاکت تولید می‌کند. در سال 1988 مک‌کی اولین کتاب خود با نام «شنا با کوسه‌ها» را نوشت که تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد. مک‌کی پس از انتشار کتاب، حرفۀ خود به عنوان سخنران عمومی را آغاز کرد و دومین کتاب او در سال 1990 منتشر شد. در سال 1993 مک‌کی یکی از پنج سخنران برتر جهان شد و سومین کتابش در  سال 1997 منتشر شد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    من یه کارشناس فروشیم و این کتاب واقعاً بهم کمک کرد بتونم مشتری‌هام و نیازهاشون رو درک کنم و فروشم رو بالا ببرم. این کتاب واقعاً عالیه.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    من خیلی به خوندن کتاب‌های تجاری علاقه دارم و همیشه تعریف این کتاب رو شنیدم. برای همین تصمیم گرفتم توی سفر این کتاب رو بخونم و خب باید بگم تا مقصد نتونستم کتاب رو زمین بذارم. مک‌کی خیلی ساده و روان تمام نکته‌هایی که برای موفقیت در تجارت لازم دارید رو توی این کتاب توضیح داده.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    مک‌کی توی کتاب شنا با کوسه‌ها درس‌های مهمی بهمون می‌ده اما مهم‌ترینش اینه که اکثر مشکلات تجاری رو می‌تونید حل کنید اگه ذهنیت خودتون رو فراتر از پول ببرید. تجارت در واقع حول محور انسان‌ها می‌چرخه و نه پول و قرار نیست توی هر تجارتی فقط پول حرف اول رو بزنه.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (5)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    یادداشت کوتاه را با دستخط خود بنویسید، تمبر دستی بچسبانید و در همان روز که کالا را به مشتری تحویل داده و یا با او جلسه دارید ارسال کنید. این کار یکی دو دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. اما در تأثیرگذاری و نفوذ بر مشتریان به راستی جادو می‌کند.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    فراد موفق فراوانی را می‌شناسم که پیوسته و در مناسبتهای مختلف برای مشتریان یادداشتهای کوتاه ارسال می‌کنند. یک یادداشت کوتاه ممکن است حاوی تبریک به مناسب دهمین سالگرد تأسیس شرکتارتقای مقامنقل‌مکان به خانه تازهتولد فرزند و غیره باشد.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    این روزها خرید اتومبیل بیش از ده هزار دلار هزینه دارد. به همین دلیل مستلزم یک تصمیم اساسی است. من هر یکی، دوسال اتومبیلم را فروخته و اتومبیلی نو خریداری می‌کنم. با وجود این تا به حال از هیچ فروشنده‌ای یادداشت سپاسگزاری دریافت نکرده‌ام.

  • 1
  • 2
عیدی