30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
عمومی
یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار
یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار
تخفیف

%10

یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار

(2)
نشر:

1,800,000ریال

1,620,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
605

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار

انتشارات رسا منتشر کرد:
در این کتاب، دو روان‌شناس و یک روانپزشک، چهل فکرِ سمّی را که در شما افسردگی، اضطراب و احساس گناه ایجاد می‌کنند، شرح می‌دهند. سپس این چهل فکر را زیر سؤال برده و پادزهرهای آنها را در اختیارتان می‌گذارند. چهار فکر سمّی «قربانی همیشه قربانی است»، «همسرم باید عاشق پدر و مادر و خانواده‌ام باشد»، «انتقاد بهترین راه اصلاح اشتباهات مردم است» و «همه باید آدم را دوست داشته باشند»، نمونه‌هایی از این چهل فکر سمّی هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

یک دقیقه این 40 فکر سمّی را کنار بگذار اثر آرنولد لازاروس 


روان‌شناس مشهور آرنولد لازاروس کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار را به همراه دکتر کلیفورد لازاروس و دکتر آلن فِی نوشت. این کتاب در سال 1993 منتشر شد. آن‌ها در این کتاب به 40 نگرش، فکر یا باور آسیب‌رسان و مضر اشاره کرده‌اند و به ما می‌گویند چطور باید از چنین افکاری دوری کنیم.

در اطراف ما آن‌قدر باورهای نادرست و اطلاعات بی‌معنا و بی‌پایه و اساس وجود دارد که گاهی گیج می‌شویم و نمی‌دانیم باید چه چیزی را باور کنیم. تمام این اطلاعات نادرست ما را به مسیر نادرست می‌کشاند و اغلب گرفتار الگوهای رفتاری نادرستی می‌شویم که در نهایت منجر به تنش، افسردگی، اضطراب و گناه می‌شود یا ما را عصبانی می‌کنند.

این عقاید اشتباه یا در واقع این افکار و باورهای سمی، علت اصلی رنج و عذابی است که در زندگی می‌کشیم. اما این افکار سمی دقیقاً چه هستند؟ دکتر آرنولد لازاروس به همراه دکتر کلیفورد لازاروس و دکتر آلن فِی در کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار، به 40 تفکر سمی رایج در میان مراجعان‌شان اشاره کرده‌اند. افرادی که بی‌جهت به این افکار سمی چسبیده بودند و این افکار در نهایت آن‌ها را دچار آشفتگی هیجانی و مشکلات عمیق روان‌شناختی کرده بود.

در کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار چه می‌خوانیم؟

برخی از افکار سمی طی سالیان در ذهن ما ریشه دوانده‌اند و شاید کنار گذاشتن آن‌ها به نظر دشوار بیاید. برخی افکار سمی مکمل یکدیگر و برخی حتی متضاد یکدیگر هستند و اگر با دقت به این افکار توجه کنید متوجه می‌شوید همدیگر را نفی می‌کنند. باورهای نادرست بسیار زیادند برای همین نویسندگان در کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار تنها به باورها و افکاری پرداخته‌اند که مطمئن هستند در نهایت باعث اختلالات روان‌شناختی و اجتماعی می‌شوند. 

از نظر دکتر لازاروس و همکارانش، فشار روانی شدید، ناکامی مزمن، ترس و هراس بی‌دلیل، مشکلات ارتباط با دیگران، فقدان اعتمادبه‌نفس، منفی‌بافی و احساس گناه بی‌جهت برخی از متداول‌ترین پیامدهای افکار سمی است. دکتر لازاروس و همکارانش، 40 باور سمی را در نظر گرفتند که هر روز در اتاق‌های مشاوره می‌شنیدند، آن‌ها هر کدام از این افکار سمی را در کتاب ذکر کرده‌اند و با ذکر نمونه، به تحلیل آن‌ پرداخته‌اند و پادزهرهایی هم برای هر فکر سمی در اختیار شما قرار می‌دهند که مخالف آن باور یا فکر نادرست است.

در آخر نیز یک باور مخالف مثبت را ذکر کرده‌اند تا درک موضوع و کتاب برای همه راحت‌تر باشد. نویسندگان معتقدند اگر شما در این افکار منفی تجدیدنظر کنید و یا آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید به احتمال زیاد خیلی شادتر خواهید بود، می‌توانید راحت‌تر با مشکلات کنار بیایید. چند فکر سمی که نویسندگان در کتاب به آن‌ها اشاره کرده‌اند به شرح زیر است:

فکر سمی ۱: تفریح، اتلاف وقت است.
فکر سمی ۲: به نفع تو است که دیگران را کنترل کنی.
فکر سمی ۳: بهتر است «عقدۀ دلت را خالی کنی».
فکر سمی ۴: هر طور رفتار کنی، خانواده و دوستانت باید عاشقت باشند.
فکر سمی ۵: مهربانی بر نامهربانی پیروز خواهد شد.
فکر سمی ۶: چیزی نگو که دیگران را برنجانی.
فکر سمی ۷: هدفت باید کمال باشد.
فکر سمی 8: «نه» بگو ـ‌ چون اگر رو بدهی، آستر هم می‌خواهند.
فکر سمی ۹: اتمام حجت، بگومگوها را می‌خواباند.
فکر سمی ۱۰: صداقت محض،‌ بهترین سیاست است.

بریده‌هایی از کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار

«فکر سمی 13: اگر می خواهی کارها درست پیش بروند، خودت آنها را انجام بده. تونی همه فن حریف بود. چون آدم توانمندی بود و با دستانش خوب کار می‌کرد، اصرار می‌کرد تعمیرات حیاط و خانه را خودش انجام بدهد. به همین دلیل وقتش خیلی گرفته می‌شد و انرژی زیادی صرف این کارها می‌کرد. تونی با این کارهایش به زندگی مشترک خودش هم فشار می‌آورد. او کار سخت ولی پردرآمدی داشت و کارهای اداره را هم در خانه انجام می‌داد. تونی از کسی کمک نمی‌گرفت و تازه، کارهای خانه را هم انجام می‌داد. گاهی هفته‌ها می‌گذشت و برای بعضی کارها وقت پیدا نمی‌کرد. همین قضیه رابطه او و زنش را خراب کرده بود. با این همه، این آدم همه فن حریف، شعار می‌داد که، خودم از عهده‌اش برمی‌آیم.»

خواندن کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار برای کسانی است که با افکار و عقاید عجیب و منسوخ شده، آرامش را از خود یا عزیزانشان را سلب می‌کنند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار

40 فکر سمی

آرنولد آلن لازاروس در سال 1932 در آفریقای جنوبی به دنیا آمد و در سال 2013 از دنیا رفت. او روان‌شناس بالینی و محقق بود که در درمان‌شناختی تخصص داشت و بیشتر برای توسعۀ درمان‌ چندوجهی (MMT) به شهرت رسید. لازاروس در سال 1955 از دانشگاه CHIPS در آفریقای جنوبی فارغ‌التحصیل شد. او اولین متن در درمان شناختی-رفتاری (CBT) به نام رفتار درمانی را نوشت و 17 کتاب دیگر در زمینۀ روان‌شناسی منتشر کرده است. بیش از 300 مقالۀ بالینی نیز از او منتشر شده و سال‌ها ریاست انجمن‌های روان‌شناسی را بر عهده داشت.

آرنولد لازاروس جوایز متعددی از جمله جایزۀ روان‌شناس برجسته بخش روان‌درمانی از انجمن روان‌شناسی آمریکا، جایزۀ خدمات برجسته از هیئت روان‌شناسی آمریکا و سه جایزۀ یک عمر دستاورد را دریافت کرده است. لازاروس یکی از رهبران جنبش خودیاری بود که در دهۀ 1970 شروع به نوشتن کتاب‌هایی در زمینۀ تصویرسازی ذهنی مثبت و دوری از افکار منفی کرد. او مدتی را در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده از جمله دانشگاه راتگرز، استنفورد، دانشکدۀ پزشکی دانشگاه تمپل و دانشگاه ییل به تدریس پرداخت و مدیر اجرائی مؤسسۀ لازاروس بود، مؤسسۀ لازاروس یک مرکز خدمات سلامت روان با تمرکز بر درمان رفتاری-شناختی است.

دکتر کلیفورد لازاروس روان‌شناس بالینی و سلامت است که در زمینۀ روان‌درمانی و تست‌های عصبی روان‌شناختی فعالیت دارد. او مدیر خدمات جامع روان‌شناسی در پرینستون، نیوجرسی است. دکتر لازاروس به طور گسترده به شرکت‌ها و صنعت‌های مختلف در مورد مسائل روان‌شناسی سلامت، مدیریت استرس، ارتباطات مؤثر و حل تعارض مشورت می‌دهد. از او برای مشارکت برجسته و تلاش‌های پیشگامانه در آموزش روان‌پزشکی به روان‌شناسان تقدیر به عمل آمده است.

دکتر آلن فِی روان‌پزشک است و یک مطب خصوصی در شهر نیویورک دارد. او از کالج پزشکی نیویورک فارغ‌التحصیل شده است و دورۀ رزیدنتی خود را در رشتۀ روان‌پزشکی در بیمارستان مونت سینای در نیویورک گذرانده است. او عضو هیئت علمی دانشکدۀ پزشکی مانت ساینای نیویورک است و در آن‌جا رویکردهای رفتاری-شناختی را برای درمان آموزش می‌دهد. دکتر فِی یکی از اعضای هیئت علمی روان‌پزشکی و اعصاب آمریکا است که کتاب‌های زیادی را در این زمینه منتشر کرده است.

40 فکر سمی

امتیازات

کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار از سایت آمازون امتیاز 4 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.6 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار

نشر رسا کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار از آرنولد لازاروس را با ترجمۀ مهرداد فیروز بخت منتشر کرده است.

با مطالعه و استفاده از پرسش‌نامۀ کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار می‌توانید تا حدودی از افکار و باورهای سمی خود که باعث شده‌اند بدون دلیل ناراحت و ناراضی شوید، آگاه شوید. اما مهم‌تر آن است که با پادزهرهای مختلف مطرح شده در این کتاب می‌توانید افکارتان را سم‌زدایی کنید و مسیر را برای زندگی متعادل‌تر و از نظر روان‌شناختی سالم‌تر هموار سازید.

اگر از کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

و بعد از 40 فکر سمی، ادامۀ کتاب یک دقیقه این 40 فکر سمی را کنار بگذار از آرنولد لازاروس است. این کتاب راهنمای عملی لازاروس برای عاقل ماندن در این دنیای دیوانه است.

دوباره فکر کن اثری از آدام گرانت، روانشناس آمریکایی است که تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد. به عقیدۀ آدام گرانت ما باید هر از گاهی عقاید و باورهایمان را زیر سؤال ببریم اما این کار اصلاً ساده نیست چون باورهای ما روز‌به‌روز ریشه‌ای‌تر و افراطی‌تر از قبل می‌شوند. او در این کتاب داستان و تحقیق را با هم ترکیب کرده است تا به خواننده کمک کند ماهیچه‌های فکر و عاطفی‌اش را بسازد و در افکار و عقاید منسوخ‌ شده‌اش تجدید نظر کند.

کتاب اشراف‌ زادگان فقیر اثر رضا حیات‌ الغیب است و در دستۀ کتاب‌های انگیزشی قرار می‌گیرد. نویسنده در این کتاب سعی دارد نشان دهد که با از بین رفتن فقر تمام مشکلات بشر حل خوهد شد و جنگ‌ها از بین خواهند رفت. نویسنده معتقد است که عده‌ای می‌خواهند مردم در فقر زندگی کنند چون می‌شود آن‌ها را کنترل کرد و به راحتی آن‌ها را به بردگی گرفت.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی