در کنار پدرم مصدق

(3)
نشر:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
477

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در کنار پدرم مصدق

انتشارات رسا منتشر کرد:
کتاب خاطرات دکتر غلامحسین مصدق دارای ویژگی هایی است: نخست آنکه نویسنده بخش کوچکی از صفحات کتاب را به شرح زندگی خود اختصاص داده و بیشتر به توضیح و تحلیل رویدادهای تاریخ معاصر ایران در دوره حیات سیاسی پدرش - دکتر محمد مصدق - پرداخته است. و شگفت اینکه به رغم رنج و مشقاتی که خود و خانواده اش در دوره حکومت پهلوی ها متحمل شده اند، از زندگی گذشته ابراز رضایت می کند و آن را پربار می داند.
ویژگی دیگر این کتاب، ترجمه گزارش مستند و تاریخی است از دکتر جرج مکگی معاون وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، پیرامون مذاکراتش با دکتر محمد مصدق، نخست وزیر ایران و مذاکره با انگلستان که به نتیجه نرسید. ترجمه متن این گزارش برای نخستین بار در این کتاب انتشار یافت.
اما ویژگی عمده، صداقت نویسنده آن است. وی در تحلیل رویدادهایی که در آن به نحوی مداخله داشته و یا شاهد و ناظر آن بوده مصلحت اندیشی نکرده و در همه جا، عقاید خود را با صراحت بیان داشته است.
دکتر غلامحسین مصدق در بیان خاطراتش، تا آنجا صراحت وشجاعت به خرج می دهد که در معرفی خویشان خود، که مرتکب خیانت شده اند، تردید نمی کند.
کتاب خاطرات دکتر غلامحسین مصدق، با همه فشردگی مطالب آن، بخش مهمی از رویدادهای تاریخ معاصر ایران را در بر می گیرد. اثری است سیاسی، تاریخی و عبرت انگیز، با مطالب بكر و تازه و روشنگر بسیاری نکات مبهم دوران مبارزه ضداستعماری ملت ایران، فتح بابی است برای معمول شدن تقوای
«خود انتقادی» در خاطره نویسی و زندگینامه نویسی ها در آینده. به امید آگاهی هر چه بیشتر نسل جوان و تعالی دانش اجتماعی و شعور سیاسی و انقلابی ملت ایران.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • زینب رحیمی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبی است مخصوصا که از رده کتابهای تاریخی و برای آشنایی با تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می کنم آن را.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی