پرورش کودکان بر پایه اعتماد

پرورش کودکان بر پایه اعتماد

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
190

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پرورش کودکان بر پایه اعتماد

انتشارات نسل نواندیش منتشر کرد:
كتاب پیش‌رو، كتابی چالش‌برانگیز است و بسیاری از بخش‌های آن به‌صورت غیررسمی، محاوره‌ای و ترغیب‌كننده نوشته شده است. این كتاب متنی آكادمیك یا كتابی راهنما برای مراقبت كامل از كودكان نیست؛ اما تصحیح‌كننده‌ی ارزشمندی برای بسیاری از پیش‌فرض‌ها درباره‌ی كودكان است و شما را وا می‌دارد تا به همه‌ی جنبه‌های تعامل خود با نسل‌‌ جوان‌تر، ژرف‌تر بیندیشید.
این كتاب به تأثیر پاداش و تنبیه بر كودكان و نیز به رابطه‌ی بین كودكان با پدر و مادرها، آموزگاران و دیگر افراد بالغ می‌پردازد. روش ما برای پرورش فرزندانمان، به بی‌علاقگی، ترس و رقابت منجر می‌شود. در عین حال روش جایگزین دیگری هم هست كه بر اعتماد و اطمینان مبتنی است.
پرورش بر پایه‌ی اعتماد، به دنیایی ماورای دنیای درست‌ها و نادرست‌ها می‌پردازد؛ دنیایی كه در آن هیچ‌كس به كودكان نمی‌گوید كه چه باید بكنند. كودكان اصول اخلاقی ذاتی‌ای دارند که باعث اشتیاق و تمایل آن‌ها برای خشنودی دیگران و آموختن می‌شود. این اصول اخلاقی در صورتی رشد می‌كند كه ما نمونه‌ای از اجتماعی‌بودن و واقعی‌بودن به آن‌ها ارائه كنیم، یعنی باور داشته باشیم كه نیازهایشان به اندازه‌ی نیازهای ما اهمیت دارند. بنابراین این كتاب درباره‌ی این نیست كه به كودكان اجازه دهیم بر اوضاع چیره شوند، بلكه درباره‌ی مراقبت ما از خودمان است و شفافیت و اطمینان نسبت به آنچه می‌خواهیم. در این صورت ما از انرژی لازم برای علاقه‌مند شدن به آنچه برای كودكانمان رخ می‌دهد، برخوردار خواهیم شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی