انسان شناسی اقتصادی

انسان شناسی اقتصادی

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
164

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب انسان شناسی اقتصادی

انتشارات علم منتشر کرد:
هدف این کتاب، کشف یک قلمرو تخصصی کلاسیک از انسان‌شناسی اجتماعی یعنی اقتصاد است. این کتاب با بررسی اسناد موجود روی موضوع، توصیف و ارزیابی دقیقی از اندیشه‌های وابسته به این قلمرو ارائه می‌دهد.

* شاخص‌های متنوع اقتصادی-تولید، توضیع، مبادله، مصرف- که از طریق مجموعه‌ای از نمونه‌های خصوصا اقیانوسیه‌ای یا آفریقایی در نظر گرفته شده‌اند نشان می‌دهند که چگونه این شیوه عمل به ظاهر ابتدایی، کارکردهایی از چندگانگی اشکال اجتماعی و فرهنگی هستند.
* شیوه‌های تفکر «سنتی» و تفسیرهای رایج پدیده‌های اجتماعی معروف مانند پتلاج یا کولا، تمایز بین جوامع هدیه و جوامع بازار، مناسبات بین ثروت و قدرت، نقش‌های «پول ابتدایی»، عامل تشکیل‌دهنده مناسبات خویشاوندی، تصاویر اقتصاد غیررسمی، و موضوعات دیگری که سوالات اساسی این رشته را آشکار می‌سازند، در این کتاب مطرح شده است.
* رویکردی از مناسبت پیچیده‌ای که انسان در مواجه با واقعیت‌های مادی از طریق طیف گسترده‌ای از نظام‌های ایجاد شده برای تولید و بازتولید حیات در جامعه اتخاذ می‌کند به یک بازنگری انتقادی از مقولات مفهومی نظیر مازاد، بهره، ارزش و چیزهای دیگر می‌انجامد و قلمرو گسترده‌ای از تفکر را می‌آفریند که کل مفهوم اکید اقتصاد را منسوخ می‌کند.
* کتاب برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته انسان‌شناسی و سایر رشته‌های علوم‌اجتماعی و برای اساتید و پژوهشگرانی که در جستجوی ترکیبی از این مطالب، همچنین در حد گسترده‌ای برای عموم افرادی که به تنوع شیوه‌های تفکر و رفتار علاقمندند، تدوین شده است.
* فرانسیس دوپویی استادیار رشته انسان‌شناسی دانشگاه پوآتیه فرانسه، عضو آزمایشگاه تحقیقات اجتماعی انسان‌شناختی شناخت-هویت و شناخت قلمروها و زیست‌محیط‌های متحول فرانسه است. وی قبلا کتاب کاج اختلاف (خانه علوم انسانی پاریس،1996)، همچنین مقالات متعددی در کتاب‌های دیگری نوشته است. او پس از انجام تحقیقاتی در قلمروهای روستایی فرانسه، اکنون فعالیت‌های پژوهشی خود را در چارچوب یک انسان‌شناسی امریکایی ادامه می‌دهد.
مترجم دکتر محدثه محب‌حسینی، استادیار گروه انسانشناسی دانشگاه تهران است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی