30بوک
کتاب عمومی
اقتصادی
عمومی
تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

(0)
نویسنده:

3,850,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1515

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

انتشارات چالش منتشر کرد:
این کتاب شامل 18 فصل و دو پیوست می باشد که به صورت جامع و کامل به بررسی اصول کلی تحلیل تکنیکال پرداخته است.
با توجه به اصول مطرح شده و گستردگی مطالب می توان کتاب تحلیل تکنیکال در بازارهای سرمایه را به عنوان مرجعی کامل برای همه تحلیل‌گران در نظر گرفت.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان جی مورفی


جان جی مورفی تحلیل‌گر بازار مالی، کتاب پرفروش تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه را در سال 1997 منتشر کرد. جان جی مورفی در این کتاب برجسته، به هزاران معامله‌گر، مفاهیم تحلیل تکنیکال و کاربرد آن‌ها در بازارهای آتی و سهام را آموزش می‌دهد.

بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را بازار مالی آن تشکیل می‌دهد و بسیاری افراد با حضور و فعالیت در این بازارهای مالی و سرمایه به ثروت و موفقیت رسیده‌اند اما برای رسیدن به موفقیت در بازارهای سرمایه و به‌خصوص بازارهای بورس، باید تخصص و آگاهی کافی در این زمینه داشته باشید.

جان جی مورفی در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه، فناوری رایانه‌ها در بازار سرمایه، ابزارهای فنی و شاخص‌ها، نمودارهای شمعی، روابط بین بازارها، سهام و چرخش سهام و همچنین نمونه‌ها و ارقام را مطابق آخرین پیشرفت‌های بازار سرمایه توضیح داده است. 

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان جی مورفی با ترجمۀ کامیار فراهانی فرد را نشر چالش به چاپ رسانده است. جان مورفی یکی از بزرگان سرمایه محسوب می‌شود که در زمینۀ تحلیل تکنیکال به موفقیت‌های زیادی رسیده است. در واقع هر تکنیک مخصوص به بازار و شرایط خاصی است اما جان مورفی به طور کلی برای تحلیل بازار از چند تکنیک به طور هم‌زمان استفاده می‌کند که این کارش باعث هم‌پوشانی می‌شود و چون تحلیل‌گر باید دائماً به حرکات بازار دقت داشته باشد تا بتواند سرمایه‌اش را افزایش دهد، بدین طریق با روش جان مورفی می‌تواند پیش‌بینی دقیق‌تری از وضعیت بازار داشته باشد.

جان مورفی سعی دارد در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه سرنخ‌ها و دیدگاه‌های بهتری از بازار را در اختیار تریدرها و تحلیل‌گرها قرار دهد. مورفی عقیده دارد که نحوۀ واکنش بازار به اخبار می‌تواند در واقع یک نشانه و گزینۀ خوب برای تحلیل تکنیکال بازار باشد. در آخر جان مورفی پس از بررسی تمام نکات در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به این نتیجه می‌رسد که کلید موفقیت در معاملات تنها صبر و نظم است.  

در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه چه می‌خوانیم؟

جان مورفی در کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه و در 18 فصل به شما روش‌های تحلیل تکنیکال را یاد مي‌دهد. او در فصل‌های ابتدایی کتاب به توضیح و بررسی مزایا و معایب نمودارهای تحلیل تکنیکال و خطوط روند و حمایت و مقاومت پرداخته است. از نظر جان مورفی، تئوری آقای چارلز که یک روش معاملاتی است یکی از مهم‌ترین رویکردهای تحلیل تکنیکال به شمار می‌آید که در فصل نظریۀ داو این نظریه را مفصل توضیح داده است. در فصل سوم کتاب نیز می‌توانید به خوبی با تایم‌ فریم‌ها، نوسانات و حمایت‌ها آشنا شوید. 

از فصل پنجم به بعد موضوع و مطالب کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه کمی‌ سنگین‌تر و تخصصی‌تر می‌شود. مبحث شناسایی نقاط بازگشت، یکی از مهم‌ترین آموزش‌های تحلیل تکنیکال است که با مطالعۀ این کتاب می‌توانید به راحتی بر آن مسلط شوید. در فصلی از کتاب نیز به صورت مصور، نمودارهای شمعی ژاپنی توضیح داده شده است که این نمودار یکی از ابزارهای مورد علاقۀ معامله‌گران است. فصل‌های پایانی کتاب نیز به مباحث مدیریت سرمایه و استراتژی معاملاتی اختصاص دارد که اهمیت بسیار زیادی در معاملات دارند. پس از مطالعۀ این کتاب می‌توانید به راحتی زبان بازار را درک کنید و با مطالعه و بررسی نمودار رفتارهای قیمت به سود مطلوب برسید. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به شما کمک می‌کند با توجه به تحرکات گذشتۀ سهام، توان آیندۀ سهام را نیز پیش‌بینی کنید.

فهرست مطالب کتاب

۱- فلسفۀ تحلیل تکنیکال
۲- نظریۀ داو
۳- ساختار نمودار
۴- مفاهیم مقدماتی روند
۵- الگوهای مهم برگشتی
۶- الگوهای ادامه دهنده
7- حجم معاملات
۸- نمودارهای بلندمدت
۹- میانگین‌های متحرک
۱۰- اسیلاتورها
۱۱- نمودار نقطه و رقم
۱۲- نمودارهای شمعی
13- نظریۀ موج الیوت
۱۴- چرخه‌های زمانی
۱۵- کامپیوترها و سیستم‌‌های داد و ستد
۱۶- مدیریت مالی و تاکتیک‌های معامله
17- شاخص‌های بازار سرمایه
۱۸- جمع‌بندی مباحث: خلاصه مطالب

بریده‌هایی از کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

«یک تحلیل‌گر تکنیکال در ابتدا به این باور رسیده است که هر چیزی که بتواند در قیمت تأثیرگذار باشد اعم از فاکتورهای سیاسی، فاندامنتالی، جغرافیایی و یا سایر فاکتورها در قیمت یک سهم لحاظ شده است. پس از درک و پذیرش جملۀ فوق به عنوان مقدمۀ تحلیل تکنیکال به این نتیجه می‌رسیم که تحلیل قیمت‌ها تمام آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم. برای اثبات عدم صحت این ادعای مغرورانه، زمان زیادی صرف شده و نتیجه‌ای حاصل نشده است. همۀ تحلیل‌گران تکنیکال (تکنسین‌ها) بر این باورند که تغییرات قیمت تابعی از عرضه و تقاضاست. چنانچه تقاضا بیش از عرضه باشد آنگاه قیمت صعود خواهد کرد و اگر عرضه بر تقاضا پیشی گیرد قیمت کاهش خواهد یافت. این تغییرات اساس تمام پیش‌بینی‌های اقتصادی و بنیادی می‌باشد.»

خواندن کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه برای نیازهای دنیای مالی امروز منتشر شده است و به هر کسی که علاقه‌مند به ردیابی و تجزیه و تحلیل رفتار بازار است خواندن آن را توصیه می‌کنیم. این کتاب به تریدرها و تحلیل‌گرها و تمامی علاقه‌مندان کمک می‌کند تا با مبانی و اصول تحلیل تکنیکال آشنا شوند و بتوانند نمودارها را راحت‌تر و صحیح‌تر بررسی کنند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

جان جی مورفی تحلیل‌گر بازار مالی آمریکایی است و به عنوان یکی از طرفداران تحلیل تکنیکال بین بازاریان شناخته می‌شود، حوزه‌ای که مایکل گاید یکی از پیشگامان در آن بود. او چندین کتاب در زمینۀ تجزیه و تحلیل بازارهای آتی منتشر کرده است. مورفی پس از فارغ‌التحصیلی در اواخر دهۀ 1960 به دنبال موقعیتی بود تا بتواند در یک شرکت در وال‌استریت مشغول به کار شود. او در شرکت مالی CIT به عنوان دستیار مدیر پورتفولیو شغلی پیدا کرد و مسئول ترسیم آماری سهام شد. در اوایل دهۀ 1970 او برای مریل لینچ در بخش کالا کار کرد و بعداً به سِمَت مدیر تحلیل تکنیکال ارتقا یافت.

در دهه 1980 مورفی کار خود را به عنوان مشاور شروع کرد و در یک مؤسسۀ مالی در نیویورک به تدریس پرداخت. طی همین دوران اولین نسخه از کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه را نوشت. او بر استفاده از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) برای اجرای استراتژی‌های تخصیص دارایی و چرخش و همچنین تجارت جهانی تأکید می‌کند. او هم اکنون تحلیل‌گر ارشد استاک‌چارتس است. نظرات جان جی مورفی در زمینۀ سرمایه‌گذاری در مجلۀ مالی معروف بارونز نیز منتشر شده است. مورفی در برنامه‌های تلویزیونی نظیر CNN، گزارش کسب‌وکار شبانه و هفتۀ وال‌استریت با لوئیس رایکسر نیز حضور داشته است. او همچنین موفق به کسب جایزۀ سالانۀ انجمن تکنسین‌های بازار در سال 2002 شد و عضو انجمن تحلیل‌گران تکنیکال است. 

امتیازات

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه پس از انتشار به مدت هفت سال پرفروش‌ترین کتاب آموزشی در زمینۀ سرمایه‌گذاری در بازارهای اوراق بهادار بود و به چندین زبان زندۀ دنیا ترجمه شده است.

تحلیل سی بوک از کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه یک مرجع استاندارد و معتبر در زمینۀ آموزش تحلیل تکنیکال کلاسیک در نظر گرفته می‌شود و امروزه همچنان محبوب است و همچنین در بسیاری از آموزشگاه‌ها از این کتاب به عنوان مرجع تدریس استفاده می‌شود. با توجه به اصول مطرح‌ شده و گستردگی مطالب این کتاب، پس از مطالعۀ کتاب قطعاً می‌توانید بازارهای سرمایه در بورس را تجزیه و تحلیل کنید. کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه یک مرجع کامل برای همۀ تحلیل‌گرانِ بازارهای سرمایه است.

اگر از کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

-کتاب الگوهای شمعی ژاپنی که در آن استیو نیسون به تشریح الگوهای شمعی و ترکیب آن با تحلیل تکنیکال پرداخته است.

- مجموعه کتاب‌های پرایس اکشن که ال بروکز اساس تمام تحلیل‌های فنی نمودارهای سهام، کالا یا سایر دارایی‌ها را توضیح داده است.

- کتاب زندگی از راه داد و ستد در بازارهای مالی اثر دکتر الکساندر الدر، که ابزارهای اساسی تجزیه و تحلیل نمودار و قوانین به حداقل رساندن ریسک در بازار مالی را به علاقه‌مندان آموزش داده است. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی