30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
شعر نو
تاملی در ادبیات امروز

تاملی در ادبیات امروز (1)

(8)

1,600,000ریال

1,440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
396

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاملی در ادبیات امروز

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
شعر امروز را پاسخ به یک نیاز عمومی برآمده از رشد فکری و اجتماعی و ضرورتیتاریخی دانسته اند که توانسته فضای تازه ای در شعر فارسی ایجاد کند وزمینه ظهور شاعران بزرگی را با شیوه های متفاوت فراهم آورد؛ شاعرانی کهنوآوری و نوجویی های خود را از پشتوانه غنی شعر گذشته برخوردار کرده اند.
یک منتقد گفته است: “شاعر امروز باید نسبت به طبیعت هنر از شاعران اعصارگذشته معرفت بیشتری داشته باشد” در این کتاب سیر تحول شعر فارسی از عصرمشروطیت تا دهه هشتاد خورشیدی اجمالا تبیین شده و عناصر مختلف شعر نو وتفاوت های آن با شعر سنتی درحد نیاز دانشجیان رشته زبان و ادبیات فارسی ودیگر علاقه مندان شعر تشریح شده است. کلیت کتاب شامل تاریخ ادبیات معاصر،تحلیل ساختاری و محتوایی شعر امروز و معرفی جریان ها و شاخه های آن همراهبا تفسیر اشعاری از شاعران معاصر است.
این کتاب خوانندگان را در جریان ریشه های منازعه چند ده ساله شعر سنتی وشعر نو که همچنان نیز در محافل و نشریات ادبی پی گرفته می شود می گذارد ومبدعان یا دنباله روان هر سبک شعری معاصر را معرفی و تحلیل می کند.
در تدوین این مجموعه تلاش شده است از نظریات کسانی که به عنوان منتقدان وصاحب نظران شعر نو در سال های پیش از انقلاب قلم زده و سخن گفته انداستفاده شود. در این زمینه از آثار کسانی چون رضا براهنی، محمد حقوقی، محمدمختاری، شمس لنگرودی، علی باباچاهی و دیگران بهره گرفته شده است.
فصل های عمده کتاب که ذیل آنها بخش های متعددی آمده، عبارت اند از: مشروطیت، پس از مشروطیت، نیما یوشیج، شعر معاصر پس از دهه 20، نخستین جریانهای شعر نو، شاعران و شاخه های بعدی، شاعران مطرح نوپرداز، شعر نو (دهه 50تا انقلاب اسلامی)، پس از انقلاب، شعر مدرن، شاعران نوپرداز پس از انقلاب،قالب های سنتی از مشروطیت تا دهه 80، تصنیف و تصنیف سرایی، شعر و ادبیاتکودک و نوجوان
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی