تذکره‌ الاولیا
تخفیف

%10

تذکره‌ الاولیا

(46)

8,000,000ریال

7,200,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2326

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تذکره‌ الاولیا

انتشارات اساطیر منتشر کرد:
تذکرةالاولیا کتابی است عرفانی که در شرح احوال بزرگان اولیاء و مشایخ صوفیه توسط شیخ فریدالدین عطار نیشابوری به فارسی نوشته شده است.
مرحوم علامه محمد قزوینی در مورد تذکرة الاولیاء نوشته: «این کتاب اهمیتی بسیار عظیم و تأثیری بسیار قوی دارد. بلکه می توان گفت که در این باب عدیم النظیر است... در انشای این کتاب، دو صفت نیک ظاهر است: یکی سادگی و یکی شیرینی و در این دو صفت به کمال و بالاترین درجه است و در زبان فارسی کتابی جامع این دو صفت بدین درجه سراغ ندارم.»
این کتاب مستطاب از چند وجه دارای اهمیت بسیار است. از جمله دربرداشتن اطلاعات مختصر و مفید دربارهٔ احوال تقریباً یکصد تن از بزرگان مشایخ ایران و اسلام و اشتمال بر اقوال آنان که تا پیش از تألیف تذکرةالاولیاء در کمتر کتابی یافت می‌شده‌اند و پس از تألیف هم منبع غالب کتبی قرار گرفته است که دربارهٔ مشایخ و عرفا فراهم آمده‌اند. یک وجه دیگر اهمیت کتاب اشتمال آن بر فواید لغوی و زبانی است و از این حیث یکی از منابع مهم و بزرگ زبان فارسی به شمار می‌رود.
کتاب پس از دیباچه با ذکر احوال امام جعفر صادق(ع) و اویس قرنی آغاز می‌شود ولی طولانی‌ترین تراجم احوال از آن رابعه، ابراهیم ادهم، ذوالنون مصری، بایزید بسطامی، سهل بن عبدالله التستری، سری سقطی و یحیی بن معاذ رازی هستند. ترتیب قرار گرفتن ترجمه‌ها بر حسب تاریخی نیست یا حداقل می‌توان گفت که همواره چنین نیست.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی