روانشناسی تحلیلی (مصدق)

(16)

2,200,000ریال

1,980,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1218

علاقه مندان به این کتاب
25

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روانشناسی تحلیلی

انتشارات مصدق منتشر کرد:
کتاب‌های روانشناسی یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های کتاب هستند. بدون شک هیچ نویسنده‌ای در حوزه‌ی روان‌شناسی به اندازه‌ی زیگموند فروید تاثیر گذار نبوده است. فروید با معرفی کردن دیدگاه جدیدی به روان انسان تواست لقب پدر روانکاوی را برای خود به ارمغان بیاورد. او با ارائه کردن دیدگاه تحلیلی به روان انسان توانست دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه را معرفی کند. فروید روان انسان را به سه بخش تقسیم کرد. این سه بخش عبارت‌اند از اید، اگو و سوپراگو.

اید بخشی از روان است که مسئول لذت‌های انسانی شناخته می‌شود. اگو بخش حقیق روان انسان است، اگو در واقع بخش کنترل‌گر فرد شناخته می‌شود، چیزی شبیه به وجدان. سوپراگو بخشی از روان انسان است که در قید و بند اخلاقیات است، این بخش در واقع مسئول تنبیه و توجیحات جامعه‌ای است که فرد در آن زندگی می‌کند.

درباره کتاب روان‌شناسی توده‌ای و تحلیل اگو اثر زیگموند فروید
در مقدمه‌ی این کتاب آمده است: «فروید کتاب روان‌شناسی توده‌ای و تحلیل اگو را در سال ۱۹۲۱ نوشت. دوازده سال پیش از به قدرت رسیدن هیتلر و پیش از شکل‌گیری جنبش نازیسم در آلمان. بااین‌حال، این کتاب را می‌توان پیش‌گویی‌ای حیرت‌آور از ظهور فاشیسم و نازیسم در اروپا دانست. فروید در روان‌شناسی توده‌ای با دقتی استادانه پیوندهایی را که منجر به شکل‌گیری و تداوم توده می‌شود ترسیم کرده است.

اما کتاب از جهتی دیگر نیز اهمیت بسیار دارد. فروید در ابتدای روان‌شناسی توده‌ای وجود تمایز میان روان‌شناسی فردی و روان‌شناسی توده‌ای را رد می‌کند و سراسر مقاله نمونه‌ای درخشان از به‌کارگیری مفاهیم روان‌کاوانه در توضیح پدیده‌ای اجتماعی است. این همان کاری است که فروید در کتاب‌های دیگر نظیر موسی و یکتاپرستی تمدن و ناخرسندی‌های آن, توتم و تابو و آینده‌ی یک توهم نیز انجام می‌دهد. اما صورت‌بندی آگاهانه‌ی استفاده از مفاهیم روان‌کاوانه برای پدیده‌های اجتماعی نخستین بار درروان شناسی توده‌ای به‌روشنی طرح‌شده است. فروید خود در نامه‌ای که به همراه نسخه‌ای از کتاب برای رومن رولان ارسال کرده می‌نویسد: «این کتاب را به‌طور خاص موفقیت‌آمیز نمی‌دانم. اما گمان می‌کنم که راهی باز می‌کند که می‌تواند از تحلیل فرد به فهم جامعه برسد.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی