30بوک
کتاب عمومی
سیاست
عمومی
جستارهایی در رهبری

جستارهایی در رهبری

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
442

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جستارهایی در رهبری

انتشارات نی منتشر کرد:
دانشگاه هاروارد نقشی بس مهم و تعیین کننده در سرنوشت جهان ایفا کرده چرا که بسیاری از رهبران سیاسی اقتصادی اجتماعی صنعتی جهان در آن آموزش دیده اند یا از تجربه و دانش درس خوانده های آن مرکز بهره مند شده اند. این کتاب حاصل پژوهش گروهی از برجسته ترین پژوهشگران این دانشگاه درباره ی موضوعات مهمی چون اخلاق، سیاست، استراتژی، سازمان دهی، یادگیری سازمانی، جانشینی، فرهنگ سازمانی و خلاقیت است که با بهره گیری از تجربیات اجرایی در سازمان های بزرگی چون دستگاه ریاست جمهوری آمریکا، بریتیش پترولیوم، هیولیت پکارد، بی بی سی، ناسا و مانند این ها رقم خورده است.
محتوای مقالات بیشتر با فلسفه و سرشت رهبری و ویژگی های آن سروکار دارد به گونه ای که خواننده را به اندیشیدن درباره ی این کیفیت های مهم انسانی وامی دارد. درست است که هر مدیر و هر رهبری، از جامعه و فرهنگی که در آن رشد کرده اثر می پذیرد ولی این ما را از مطالعه و پژوهش درباره ی درون مایه ی کیفیت رهبری بی نیاز نمی سازد که هیچ، خود می تواند انگیزه ای باشد برای این که ببینیم چگونه می توانیم از حاصل اندیشه ها و پژوهش های متفکرانی که در فرهنگ و اجتماعی دیگر رشد کرده اند برای مدیریت بهتر زندگی و اجتماع خود بهره مند شویم.
جیمز جی. مارچ (تولد 1928) استاد ممتاز دانشگاه استنفورد و دارای درجه ی دکتری از دانشگاه ییل است (1953). شهرت او به دلیل مطالعاتش در زمینه ی علوم سیاسی و تحقیق درباره ی نظریه ی سازمانی و نیز طرح نظریه ی شرکت است. او طی بیش از هفتاد سال فعالیت دانشگاهی خود ده ها مقاله و نزدیک به سی عنوان کتاب به تنهایی یا با همکاری دیگر پژوهشگران، تألیف کرده است. علاوه بر این، او صاحب چند مجموعه شعر است؛ نیز نویسندگی دو فیلم نامه را در موضوع عای مرتبط با زمینه های پژوهشی اش برعهده داشته است. مارچ عضو آکادمی های مهم در کشور خود (ایالات متحده) و سوئد و نروژ است، و به خاطر خدمات علمی اش از 16 دانشگاه مهم در جهان دکترای افتخاری دریافت کرده است. کتاب حاضر نخستین تک نگاشت از اوست که به فارسی ترجمه می شود.
محمدابراهیم محجوب متولد سال 1330 در تهران است. فارغ التحصیل مقطع دكتری در رشته ی دینامیک سیستم‏ها از دانشگاه اوتاوای كاناداست و درحال حاضر در دانشگاه امیركبیر تدریس می کند.
فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی