دور تا دور دنیا (9)(خیانت)(جیبی)

(6)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
673

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دور تا دور دنیا

انتشارات نی منتشر کرد:
رابرت: ... تو انگار خوب متوجه نمی شی. تو انگار متوجه نمی شی که تمام این داستان اصلاً برام مهم نیست. درسته که یکی دو بار روی اِما دست بلند کردم. اما نه برای این که از اصولی دفاع کنم. این کارِ من برانگیخته از هیچ دیدگاهِ... اخلاقی نبوده. فقط دلم می خواسته یه فصل سیر کتک اش بزنم. تنش می خارید... می فهمی؟
هارولد پینتر، نویسنده، نمایشنامه نویس، بازیگر، کارگردان، و فعال سیاسیِ انگلیسی 10 اکتبر 1930 در لندن متولد می شود. او در فضایی سرشار از یهودستیزی بزرگ می شود، و این مسئله نقشِ بسزایی در گرایش او به نمایشنامه نویسی دارد. پس از پایان مدرسه، در سال 1948 به آکادمیِ سلطنتیِ هنرهای نمایشی می رود، اما پس از دو ترم تحصیل آن جا را ترک می کند. پینتر در سال 1950 نخستین اشعار خود را منتشر می کند و به سبب اجرا هایش از آثار شکسپیر مشهور می شود. وی در سال های 1951 تا 1957 با نام دیوید بارون به بازیِ نقش های کلاسیک و عمدتاً آثار شکسپیر می پردازد. در سال 1957 با نوشتنِ نمایشنامه ی «اتاق» که توسط دپارتمان هنرهای نمایشیِ دانشگاه بریستول چاپ می شود، جایگاه خود را به عنوان نویسنده تثبیت می کند. هارولد پینتر از ابتدای دهه ی شصت به عنوان نمایشنامه نویس مشهور می شود، گرچه به طور همزمان بازیگری و کارگردانی را نیز ادامه می دهد. او را به عنوان مبتکر سبک نمایشیِ جدیدی با عنوانِ کمدیِ تهدید می شناسند، و واژه ی پینترِسک که برگرفته از نام اوست، به عنوان صفتی جدید واردِ زبان انگلیسی شده و دلالت بر فضایی خاص دارد. این کمدی، گونه ای است که در آن نویسنده، تسلط و اطاعت پنهان را در پیش پا افتاده ترین گفتگو ها نشان می دهد. پینتر می گوید به دنبال دوره ی اولیه ی رئالیسمِ روان شناختی، مرحله ی دوم را که تغزلی تر است با نمایشنامه هایی چون «چشم انداز» (1967) و «سکوت» (1987) ادامه داده و سپس به نمایشنا مه های سیاسی رسیده است که از این میان می توان به آثاری قبیلِ «پیکِ آخر» (1984)، «زبانِ کوهستان» (1988) و «نظمِ نوین جهانی» (1991) اشاره کرد. اما این تقسیم بندیِ دوره ای، دقیق به نظر نمی رسد و آثار پرقدرتی چون «سرزمینِ متروک» (1974) را از نظر دور می دارد. پینتر در سال 2002 به سرطان مبتلا می شود، با این حال از تلاش بازنمی ایستد و در سال 2005 کاندیدای جایزه ی نوبل ادبیات می شود. پینتر 24 دسامبر 2008 در لندن درگذشت.
نگار جواهریان، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مترجم، متولد سال 1361 در تهران است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته ی طراحی صحنه و لباس از دانشکده ی هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی