قصه های من و بابام (2)(رنگی)

(20)
نویسنده:

1,350,000ریال

1,215,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3460

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قصه های من و بابام

انتشارات فاطمی منتشر کرد: یکی بود.یکی نبود.یکپدر بود و یک پسر بود.پدر نامش اریش ازر بود و در سال 1903 در شهر پلاوئن در آلمان به دنیا آمد.در دانشکده ی هنر شهر لایپزیگ هنر نقاشی را آموخت.بیست و هشت ساله بود که پسرش کریستیان،به دنیا آمد.آن ها در دوران حکومت استبدادی هیتلر زندگی میکردند.پدر از راه نقاشی کردن با این حکومت ظالم مبارزه میکرد. اریش ازر،برای پسرش قصه های دلنشین میگفت و آن ها را نقاشی میکرد.این قصه ها،که فقط نقاشی است و نوشته ای به همراه ندارد،یکی از برجسته ترین کتاب های کودکان جهان است،سه کتاب قصه های من و بابام برداشتی است از این قصه های تصویری که برای کودکان ایرانی بازپرداخت و نوشته شده است. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

قصه های من و بابام 

کتاب قصه‌های من و بابام


بخشی از کتاب قصه های من و بابام:
«من و بابام نشستیم و فکر کردیم که چه‌طور سوار آن اسب بدون زین بشویم که نتواند ما را به زمین بیندازد. رفتیم و یک تختۀ پهن و دراز آوردیم. بابام تخته را با کمربندش به پشت اسب بست. تا سوار تخته شدیم اسب شروع کرد به چهار نعل رفتن. دستمان به افسارش نمی‌رسید. اسب هم هر جا که خودش دلش می‌خواست می‌رفت. اسب سواری خوبی کردیم ولی برای این‌که بتوانیم اسب را نگه داریم مجبور شدیم روی تخته بدویم تا به پشت اسب برسیم و افسارش را بگیریم.»

کتاب قصه های من و بابام با عنوان آلمانی Vater und Sohn مجموعه قصه‌های مصور اثر کاریکاتوریست آلمانی اِریش اُزِر است که از سال 1934 تا 1937 در مجموع به صورت 157 قسمت در هفته‌نامۀ آلمانی Berliner Illustrirte Zeitung یا به اختصار BIZ منتشر شد.

معرفی کتاب قصه های من و بابام اثر اریش ازر 

کتاب قصه های من و بابام اثر اریش ازر با بازنویسی ایرج جهانشاهی مجموعه قصه‌های مصور است. در این کتاب نویسنده با مجموعه کاریکاتورهایی به گرفتاری‌های مختلف روزانۀ مردی سبیلو، تنومند و طاس و پسرش اریک پرداخته است. نویسنده در این کتاب داستان زندگی این پدر و پسر را به صورتی طنز نشان داده و بر رابطۀ لطیف و توطئه‌آمیز بین این پدر و پسر تأکید می‌کند. برای این کتاب در ایران داستانی نوشته شد و در کنار داستان‌ها، کاریکاتورهای اریش ازر به چاپ رسید. 

خواندن کتاب قصه های من و بابام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب قصه های من و بابام بیشتر مناسب کودکان و نوجوانان است اما خواندنش برای بزرگسالان نیز خالی از لطف نخواهد بود و خنده بر لبانشان خواهد نشاند.

درباره نویسنده کتاب قصه های من و بابام

کتاب قصه های من و بابام

ای.اُ پلوئن با نام مستعار اریش ازر در سال 1903 به دنیا آمد و در سال 1944 از دنیا رفت. برخی از منابع سال تولدش را 1909 ذکر کرده‌اند. او کاریکاتوریست آلمانی بود که بیشتر به خاطر مجموعۀ کارتونی قصه های من و بابام شناخته شده است. ازر در شهری دور افتاده در آلمان به دنیا آمد. هنگامی که چهار ساله بود همراه با خانواده‌اش به پلوئن نقل‌مکان کردند. او تحصیلاتش را در سال 1928 به پایان رساند و در مجله‌ای آلمانی شروع به کار کرد. بازنمایی‌های طنزش دربارۀ جوزف گوبلز و آدولف هیتلر باعث دشمنی نازی‌ها با او شد و سرانجام جلوی فعالیتش را گرفتند. او با نام مستعار به کار خود ادامه داد و از سال 1940 دوباره شروع به تولید کارتون‌هایی با موضوعات سیاسی کرد. نهایتاً به اتهام ابراز عقاید ضد نازی دستگیر شد. در سال 1944، یک روز قبل از محاکمه در سلولش خودکشی کرد.

درباره مترجم کتاب قصه های من و بابام

ایرج جهانشاهی نویسنده، مترجم و ویراستار ادبیات کودکان و نوجوانان بود. او در سال 1305 به دنیا آمد. در رشتۀ تاریخ جغرافیا و علوم تربیتی به تحصیل پرداخت. جهانشاهی نخستین کتاب فارسی اول دبستان را با همکاری عباس سیاحی نوشت. این کتاب فارسی مدت‌ها در مدارس ایران تدریس شد. از سال 1357 سرپرست شورای ویراستاری فرهنگنامۀ کودکان و نوجوانان شورای کتاب کودک شد. از جمله فعالیت‌هایش می‌توان به انتشار «سالنامۀ فرهنگ خوزستان»، «سالنامۀ فرهنگ مسجد سلمان» و انتشار پیک‌ نوآموز، پیک معلم و نوجوانان اشاره کرد. او در 29 تیر سال 1370 و در سن 64 سالگی در تهران درگذشت.

کتاب قصه های من و بابام

امتیازات

کتاب قصه های من و بابام از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

جوایز کسب شده

شورای کتاب کودک، قصه های من و بابام با تصویرسازی اریش ازر و نویسندگی و بازپرداخت ایرج جهانشاهی را اثر برگزیدۀ سال 1361 اعلام کرد.

تحلیل سی بوک از کتاب قصه های من و بابام

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب قصه های من و بابام را به صورت رنگی و مصور با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • راضیه علی اکبری
    • پاسخ به نظر

    داستان های کوتاه و طنز و کاملا سلیس و روان- تصویرگری عالی در راستای تقویت رابطه پدر فرزندی نکات اخلاقی در هر داستان نهفته هست بسیار جذاب برای کودکان حتی بزرگسالان

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی