همه میتونن زرنگ باشن (1)

(43)
نویسنده:

1,750,000ریال

1,575,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
8008

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب همه میتونن زرنگ باشن

انتشارات فراروان منتشر کرد: درصد بالایی از یادگیری در كودك از طریق دیداری، بین سنین 5/3 تا 5/7 سالگی به وجود می‌آید و تأخیر در رشد ادراك دیداری، موجب آسیب‌های شناختی در كودك می‌شود. در این كتاب برای جبران این آسیب‌ها تمرین‌هایی متنوع و جذاب برای كودكان ارائه شده است. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن (۱) اثر نرگس تبریزی 


نرگس تبریزی پژوهشگر، درمانگر اختلال یادگیری کودکان، معلم و مشاور مدرسه است و کتاب همه‌ می‌تونن زرنگ باشن را با این هدف منتشر کرده است تا کودکان بتوانند با تمرین‌های ویژۀ آن استعدادهای خود را پرورش دهند.

کودکان همیشه مشتاق یادگیری هستند اما باید از راهی آن‌ها را وادار به یادگیری کرد که خسته نشوند و هم‌زمان بتوانند استعدادهای مختلف خود را نیز پرورش دهند. طبق تحقیقات کودکان از سه طریق می‌توانند مطالب مختلف را یاد بگیرند. یکی از این روش‌ها یادگیری تصویری با فعالیت‌های پیشرفتۀ ادراکی-بینایی فراستیک است. کودکان حافظۀ بصری خوبی دارند و با مشاهدۀ یک تصویر به راحتی آن را در ذهن می‌سپارند و برای همین بسیاری از کودکان به بازی‌ها و تمرین‌های تصویری علاقۀ زیادی دارند.

تأخیر در رشد این استعداد ممکن است باعث بعضی آسیب‌های شناختی در کودک شود. باید بازی‌ها و فعالیت‌هایی را تدارک ببینید تا کودک شما بتواند به راحتی در این زمینه رشد کند. تمام پژوهش‌های علمی نیز نشان داده‌اند که رشد ذهنی و توان یادگیری فقط با رشد سلول‌های مغز حاصل نمی‌شود بلکه تعامل و تأثیر متقابل رشد درونی مغز با پدیده‌ها و تجارت بیرونی نیز بسیار مهم است. 

برای این‌که کودک بتواند توان مغزی بالایی داشته باشد تا بتواند پدیده‌های محیطی را یاد بگیرد و در تحصیلاتش موفق باشد شما باید با تمرین‌ها و آموزش‌های مختلف این توان را بالا ببرید.

کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن چه کمکی به کودکان می‌کند؟

کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن مملو از تمرین است، تمریناتی که با آن‌ها نه تنها کودک می‌تواند استعدادهایش را پرورش دهد بلکه نشان دادن ضعف در انجام تمرین‌ها به شما کمک می‌کند تا مشکلات کودک را از همان سنین پایین برطرف نمایید. تمرین‌ها و آزمون‌های پیشرفتۀ کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن باعث می‌شوند تا کودکان به هماهنگی حرکتی-دیداری برسند، بتوانند اشکال را از زمینه و شباهت‌ها و تفاوت‌های تصاویر را تشخیص دهند. 

نمونه‌ای از تمرین‌های کتاب شامل ترسیم خطوط مستقیم و منحنی یا زاویه‌دار بین دو شیء مختلف یا از نقطه‌ای به نقطۀ دیگر می‌شود و اگر متوجه شدید که کودک نمی‌تواند به راحتی چنین تمرین‌هایی را انجام دهد باید عواملی مثل محیط، ضعف انگشتان دست و عدم هماهنگی مناسب در عملکرد کودک را مورد بررسی قرار دهید.

ارتباطات فضایی چیست؟
بخش ارتباطات فضایی کتاب موجب ارتقاء توانایی و تشخیص حالت اشیاء در کودکان می‌شود. کودک می‌تواند ارتباط این اشکال با یکدیگر را مشاهده کند و با وصل کردن نقاط مختلف به یکدیگر، طرح‌هایی مشابه رسم کند. کودکانی که نتوانند ارتباطات فضایی خود را گسترش دهند و تقویت کنند در حل مسائل ریاضی نیز دچار مشکل می‌شوند بنابراین تقویت ارتباطات فضایی بخش مهمی از این کتاب است.

فهرست مطالب کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن

• مقدمه
• آشنایی با فعالیت‌های پیشرفته ادراکی-بینایی فراستیک
• ارتباطات فضایی
• تشخیص شکل از زمینه
• پایداری یا ثبات شکل
• طرز قرار گرفتن شکل در فضا
• شباهت‌ها و تفاو‌ت‌ها
• دقت
• توالی دیداری
• تکمیل دیداری
• تطبیق علائم

کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن مناسب کدام گروه سنی است؟

این کتاب مناسب کودکان ۳ تا ۶ سال است. تمرین‌های کتاب تصویری است و نیازی نیست که کودکان خواندن و نوشتن بلد باشند. کودکان به راحتی می‌توانند با کمک والدین تمرین‌های کتاب را حل کنند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن

نرگس تبریزی نویسنده، پژوهشگر، درمانگر اختلال یادگیری در کودکان، معلم و مشاور مدرسه در سال 1352 به دنیا آمد. او تاکنون 9 کتاب در زمینۀ پرورش توانایی‌های کودکان نوشته است و پرفروش‌ترین کتاب او همه می‌تونن زرنگ باشن است که جلد اول آن 41 بار تجدید چاپ شده است. 

از دیگر آثار نرگس تبریزی می‌توان به چهار حیطۀ ادراکی، بازی با حرف و کلمه، صد و سی بازی گروهی و انفرادی برای کودکان و پرورش توانایی ذهنی و یادگیری اشاره کرد که کتاب آخر20 بار تجدید چاپ شده و یکی دیگر از کتاب‌های محبوب این نویسنده است.

کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن چه مزیت‌هایی دارد؟

نشر فراروان کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن (۱) از نرگس تبریزی را منتشر کرده است. 

اکثر کتاب‌های کودکان تمرین‌های تکراری یا تک بُعدی دارند و یا تصویرهای آن‌ها چندان جذاب نیست و بدین ترتیب کودک علاقۀ خود به تمرین را از دست می‌دهد و همین باعث کُند شدن رشد ذهنی کودک می‌شود اما کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن در جهت پروراندن استعدادهای کودکان نوشته شده است و تمامی‌ تمرین‌های کتاب بر اساس اصول پرورش این توانمندی‌های ذهنی طرح‌ریزی شده‌اند.

کتاب همه می‌تونن زرنگ باشند نه تنها به رشد هوش و ذهن کودک کمک می‌کند بلکه تمرین‌های آن می‌توانند عزت نفس و ارادۀ کودکان را تقویت کنند.

پیشنهاد چند کتاب جالب دیگر برای کودکان

همه می‌تونن زرنگ باشن (۲) اثر نرگس تبریزی که در واقع ادامۀ تمرین‌های جلد اول این کتاب است و فعالیت‌هایی کمی پیچیده‌تر از جلد اول آن دارد.

باشگاه مغز کودکان (۱) اثر تارا رضاپور و حامد اختیاری که در آن با تمرین‌های مصور و جالب به کودکان یاد می‌دهند چطور توجۀ پایدار و انعطاف‌پذیری داشته باشند. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • پاسخ به نظر

    من پیشنهاد یه معلم این کتاب رو خریدم و به‌شدت روی رشد فکری کودک‌ها تأثیر می‌ذاره. برای آمادگی پیش دبستانی خیلی مناسبه و همچنین برای بچه‌‌هایی که اختلال یادگیری دارن.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    کتاب همه می‌تونن زرنگ باشن تمرین‌های زیادی برای بچه‌هایی داره که هنوز مدرسه نرفتن و ذهن اون‌ها رو به چالش می‌کشه و در یک کلام کتاب مفیدی برای بچه‌هاست.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی