چه کسی چه وقت چه چیزی را اختراع کرد

(3)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
856

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چه کسی چه وقت چه چیزی را اختراع کرد

انتشارات مازیار منتشر کرد:
این کتاب راهنمایی است برای فناوریها و اختراعها و ابداعهایی که زندگی مردم جوامع غربی را از سال 1500میلادی تاکنون دگرگون ساخته است و در حکم مکمل کتاب چهکسی، چهوقت، چهچیزی را کشف کرد؟ است که دربارهی کشفها و مفاهیم علمی بحث میکند. هرچند علم و فناوری بهویژه از قرن نوزدهم بهبعد به شکل ناگسستنی با هم پیوند یافتهاند. علم را کنجکاوی بشر، نیاز او به دانستن و فهمیدن بهپیش میراند. اما انگیزهی پیشبرد فناوری نیاز انسان به بقا و تکثیر است، ضرورت دسترسی به غذا، سرپناه، گرما، حمل ونقل، ارتباط، حفظ سلامت، سرگرمی و آموختن مطالب نو. مثل رویکردی که در کتاب قبلی به قلمرو علم داشتهایم، در این کتاب نیز اختراعها و ابداعهای عمده در بستر زمان، مکان و محیط مورد بررسی قرار میگیرند. شما با افرادی که درگیر مسائل بودهاند آشنا خواهید شد و به ابتکار و پشتکاری که از خود بروز دادند و شکستها یا پیروزیهایی که داشتند پی میبرید. فناوری بههمان اندازه که با اشیاء مربوط است، با افراد نیز سروکار دارد افرادی که اختراع کردند و کسانی که از اختراعهای آنان بهرهمند شدند لذا در این کتاب به هر دو گروه توجه خواهیم کرد. برای آسانتر کردن جستوجو نمایههایی برای افراد و اختراعها تدوین کردهایم. مسئلهی چهوقت هم با ترتیب و تنظیم شرح وقایع که براساس زمان است مشخص میگردد و هم با فهرست زمان (Time line) که در پایان کتاب درست پیش از دو نمایهی مذکور قرار گرفته و گامهای اصلی بخشهای مهم فناوری طی ??? سال گذشته را در خود دارد و راهنمای خوانندگان برای درک ماجراهاست.
چه کسی دندان مصنوعی را اختراع کرد؟ کاغذ دیواری، بازی کریکت و اسلحه ی خودکار چطور؟
در این کتاب اختراع های 500 سال گذشته ی جوامع بشری از ساعت جیبی گرفته تا آخرین محصولات بیوتکنولوژی و بسیاری از اختراع های ریز و درشت در حدفاصل آنها مورد بحث قرار می گیرند.
این کتاب با داشتن نمایه و فهرست زمانی اختراع ها، سرگرم کننده و در عین حال آموزنده است.
دیوید الیارد محقق، استاد و مشاور راهبردهای دولتی و به مدت بیش از 30 سال رایزن علمی رادیو، تلویزیون و مطبوعات در استرالیا بوده است. او در حال حاضر خزانه دار انجمن علمی استرالیاست. آثار قبلی او عبارتند از : زندگی نامه ی سِر مارک آلیفنت؛ که برنده ی جایزه شد؛ و کتاب چه کسی چه چیزی را چه وقت کشف کرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی