غلبه بر کمال خواهی

غلبه بر کمال خواهی (کمالی)

(27)
نویسنده:

1,600,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3022

علاقه مندان به این کتاب
38

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
7

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب غلبه بر کمال خواهی

انتشارات ارجمند منتشر کرد :
کمال خواهی عبارت است از تعیین معیارهای بسیار سخت و تلاش شدید برای دست یابی به آنها، با وجود مشکلاتی که برای فرد ایجاد می کنند.فرد کمال خواه احساس ارزشمندی خود را تقریباً فقط بر اساس میزان دست یابی به این معیارها تعیین میکند. کتاب غلبه بر کمال خواهی به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول درباره شناخت کمال خواهی است. در این بخش یاد می گیرید که کمال خواهی چیست، چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند و چرا ایجاد میشود و تداوم می یابد. بخش دوم درباره یادگیری راه هایی برای تغییر کمال خواهی است. این بخش به شما کمک می کند تا متوجه شوید چرا کمال خواهی تان باقی می ماند، سود و زیان آن را در نظر بگیرید و یاد بگیرید چگونه کمال خواهی را مورد بازنگری قرار دهید. این کتاب از رویکرد شناختی رفتاری برای غلبه بر کمال خواهی استفاده کرده است. البته هدف ما پایین آوردن سطح معیارهایتان نیست؛ بلکه کمک به شما است تا ببینید از زندگی چه می خواهید و آیا راهبردهای کنونی تان به شما کمک می کند یا مانع دسترسی به اهدافتان می شود. همچنین این کتاب یک رویکرد خود یاری به غلبه بر کمال خواهی دارد، بدین منظور در بخش دوم تکالیفی برای مراجع در نظر گرفته شده است زیرا انجام کارها به منظور تغییر عادت نیاز به تمرین دارد. کتاب غلبه بر کمال خواهی می تواند منبع ارزشمندی برای متخصصان، بالین گران، دانشجویان مشاوره و روان درمانی و مراجعان باش
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

غلبه بر کمال خواهی 

کتاب غلبه بر کمال خواهی

آیا تا به‌حال در یک کتاب، یک کلمۀ اشتباهی دیده‌اید که تمام روز فکرتان را به خود مشغول کرده باشد؟ آیا نوشتن و ارسال یک پیامک ساده معمولاً 20 دقیقه از وقتتان را می‌گیرد؟ آیا پروژه‌هایتان هیچ‌وقت آن‌قدر کامل نیست که ارسالشان کنید؟ اگر جوابتان بله است شاید شما یک کمال‌گرا باشید. کمال‌گرایی یا کمال خواهی می‌تواند آرامش ذهن و لذت بردن از زندگی را مختل کرده و عزت نفس شما را سلب نماید.

همچنین کمال‌ خواهی بر روابط شخصی، دوستانه، عملکرد اجتماعی، ظاهر و اوضاع خانه و زندگی و بسیاری جنبه‌های دیگر زندگی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. کنار گذاشتن بار کمال خواهی می‌تواند تا حد زیادی سطح استرسی را که روزانه حس می‌کنید کاهش دهد. رز شافران در کتاب غلبه بر کمال خواهی که در سال 2019 برای اولین بار منتشر شد به شما یاد می‌دهد تا با روش‌های شناختی-رفتاری بر کمال‌گرایی غلبه کنید.

معرفی کتاب غلبه بر کمال خواهی اثر رز شافران 

کتاب غلبه بر کمال خواهی اثر رز شافران با ترجمۀ آرا کمالی کتابی خودیاری با استفاده از روش‌های شناختی - رفتاری است. کمال‌خواهی در واقع همان تعیین معیارهای بسیار سخت در زندگی و تلاش شدید در دستیابی به این معیارهاست. این سختگیری و معیارها مشکلات زیادی را برای فرد کمال‌خواه به وجود می‌آورد. تلاش برای ساختن و ایجاد چیزی یک ویژگی سالم و مثبت است؛ خوب است که اهداف بزرگ داشته باشید. اما گاهی اوقات هر کاری انجام می‌دهیم به نظرمان انگار به قدر کافی خوب نیست. ما می‌خواهیم بیش از حد کامل باشیم و شروع به تعیین اهداف غیرواقعی می‌کنیم. چنین سطوح بالایی از کمال‌گرایی که اغلب ناشی از عزت‌ نفس پایین است می‌تواند به وسواسی ناسالم تبدیل شود و مشکلات جدی سلامت روانی مثل اضطراب و افسردگی به همراه داشته باشد یا شما را دچار اختلالات غذایی کند. درمان شناختی - رفتاری که این کتاب خودیاری مبتنی بر آن است، به عنوان یک درمان مؤثر شناخته شده است و احساس فلج‌کنندۀ ناتوانی را از بین می‌برد.

خلاصه کتاب

نویسنده در بخش زیادی از این کتاب به تمرینات و راهکارهای عملی کنترل، اصلاح و رهایی از کمال خواهی با استفاده از روش‌های شناختی - رفتاری پرداخته است. کتاب غلبه بر کمال خواهی به دو بخش تقسیم شده است. در بخش اول نویسنده دربارۀ شناخت کمال ‌‌خواهی توضیح می‌دهد. در این بخش شما با کمال‌ خواهی آشنا خواهید شد و این‌که کمال‌ خواهی ممکن است چه مشکلاتی برایتان به وجود آورد و یا این‌که اصلا چرا تبدیل به یک فرد کمال ‌خواه می‌شوید. در بخش دوم کتاب نویسنده شما را با راه‌های تغییر کمال‌ خواهی آشنا می‌کند.

خواندن کتاب غلبه بر کمال خواهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

با مطالعۀ راهنمای خودیاری غلبه بر کمال خواهی یاد می‌گیرید که چطور کمال خواهی بالینی خود را نشان می‌دهد و نشانه‌هایش چیست. سپس با راهبردهای مقابله‌ای مؤثر و راهنمایی‌های ارزشمند این کتاب می‌توانید جلوی کمال‌گرایی را بگیرید و مطمئن شوید دیگر به سراغ شما نخواهد آمد. این کتاب می‌تواند منبعی ارزشمند برای متخصصان، بالینگران، دانشجویان مشاوره و روان‌درمانی نیز باشد.

درباره نویسنده کتاب غلبه بر کمال خواهی

کتاب غلبه بر کمال خواهی

دکتر رز شافران استاد روان‌شناسی تفسیرگرا در مؤسسۀ بهداشت کودکان UCL است. او یک روانشناس بالینی است و تحقیقات گسترده‌ای را در تئوری رفتاری - شناختی و درمان اختلالات روانی در محدوده‌های سنی خاصی به انجام رسانده است. شافران عضو شورای حرفه‌ای سلامت و عضو انجمن روان‌درمانی رفتاری - شناختی بریتانیا است. او مؤسسۀ درمان روان‌شناختی شواهد محور را در سال 2007 در دانشگاه ریدینگ تأسیس کرد و تا سال 2012 مدیر این مؤسسه بود. شافران برندۀ جوایزی مانند BMJ و جایزۀ انجمن روانشناسی بریتانیا برای مشارکت‌های برجسته در روان‌شناسی شده است. او چهار کتاب خودیاری از جمله غلبه بر کمال خواهی، کتاب راهنمای رفتاری - شناختی و راهنمای کامل رفتاری - شناختی برای اضطراب را نوشته است. مقاله‌هایش در بیش از 250 نشریه به چاپ رسیده است.

امتیازات

کتاب غلبه بر کمال خواهی از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

تحلیل سی بوک از کتاب غلبه بر کمال خواهی

خوانایی کتاب و روان بودن 
در کتاب غلبه بر کمال خواهی نویسنده به شما یاد می‌دهد تا چطور چرخۀ «به قدر کافی خوب نیستم» را بشکنید. فقط به این دلیل که وقت می‌گذارید تا همه چیز را کامل کنید، احتمال کامل شدن آن‌ها را افزایش نمی‌دهد. 

شرایط تهیه کتاب
می‌توانید کتاب غلبه بر کمال خواهی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • امیرسعید صادقی کمجانی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبیه برای کسانی که کمال‌گرا هستند و یا در حداقل حالت برای شناخت کمال‌گرایی مفیده.

  • تصویر کاربر

    • فاطمه علی نژاد
    • پاسخ به نظر

    کسانیکه توقعشون از خودشون خیلی بالاست و خودشونو برای در حد اعلا انجام ندادن کارها همش سرزنش میکنن این کتاب رو توصیه میکنم.

  • تصویر کاربر

    • nayan shourmeij
    • پاسخ به نظر

    برای کسایی که میخوان همه کارها به عالی ترین شکل ممکن انجام بشه، خیلی میتونه کمک کننده باشه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی