نابغه درون همه ما

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
602

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نابغه درون همه ما

انتشارات سیاهرود منتشر کرد:
دیوید شنگ به طرزی قاطع، قدرتمند و مجاب کننده نظریه ی قدیمی علم ژنتیک را در خصوص (نبوغ)، که ناشی از قضاوتی احساسی، اشتباه و پوچ بوده، از اعتبار تهی می کند.
(ما زندانی ژن ها و دی.ان.ای. خویش نیستم و بزرگی در دسترس همه افراد است).
هرچه تاکنون درباره ی ژن ها، استعداد و نبوغ دانسته اید فراموش کنید.
طی سال های اخیر، انبوهی از شواهد علمی ظاهر گشته که الگوی کاملا تازه ای را ارائه می دهند مبنی بر این که استعداد ماهیتی نادر نبوده، بلکه فراوان و نهفته است.
اثر شنک ترکیبی از حقایق، ادله و سخن وری نافذ اوست.
او با ارائه آخرین پژوهش های علمی و نتایج خیره کننده ی آن ها، نشان می دهد چگونه پتانسیل عظمت و سرافرازی تنها منحصر به تعداد اندکی افراد نخبه نیست، بلکه قسمتی از وجود انسان است که به وفور یافت می شود.
مشکل، کمبود دارایی ژنتیکی ما نیست، بلکه ناتوانی ماست در استفاده از آنچه هم اکنون درون خود داریم. اندازه گیری بهره ی هوشی(IQ)، سیاست های گمراه کننده در زمینه ی آموزش و پرورش، و تسلیم منعلانه در برابر توانمندی های ذاتی است که موجب گردیده دیدگاهی منفی گرایانه درباره ی بشریت داشته باشیم.
دیوید شنک با بهره گیری از تحقیقات منسجم اخیر در مجموعه ی بزرگی از رشته های علمی (از جمله ژنتیک، شناخت ذهن، زیست شناسی و رشد انسان) توانسته دیدگاه نوین و بسیار امیدوار کننده ای را در زمینه ی توانایی بالقوه ی انسان به تصویر درآورد.
ژن ها طرح های از قبل کشیده شده ای نیستند که ما صرفا توان اجرای آنها را داریم. این گونه نیست که ژن ها اغلب افراد را محکوم به زندگی در شرایطی متوسط نمایند. ژن ها نقش پویا . متغییری را در فرآیند رشد پیچیده ی انسان بازی می کنند، فرآیندی که ما به عنوان والدین می توانیم بر آن اثر گذار باشیم.
این یک پیام انقلابی است: ما زندانیان دی.ان.ای. خویش نیستم.
در همه ی ما پتانسیل اعتلا و عظمت نهفته و موجود است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی