برو بچه های بد (1)(عملیات زندان سگ ها)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1542

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب برو بچه های بد

انتشارات کتاب پرنده منتشر کرد:
این بچه ها می خواهند قهرمان بشوند، برای همین هم، قصد دارند تمام سگ های زندان را آزاد کنند، خودتان را برای یک خنده ی جانانه آماده کنید.
بروبچه های بد همیشه آماده اند که کارهای خوب بکنند ... چه کسی از آن ها بخواهد چه نخواهد
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب بر و بچه‌های بد (عملیات زندان سگ‌ها) اثر آرون بلیبی

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد اول مجموعه داستان‌های بر و بچه‌های بد از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد اول مجموعه داستان‌های بر و بچه‌های بد از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب بر و بچه‌های بد از آن خود کرده است:

• پرفروش‌ترین مجموعۀ داستانی کودکان نیویورک تایمز

معرفی کتاب بر و بچه‌های بد:

مجموعه داستان‌های کودکان و مصور بر و بچه‌های بد، اثر نویسندۀ استرالیایی آرون بلیبی است. داستان‌های این مجموعه حول محور گروهی از حیوانات انسان‌نما به نام بچه‌های بد می‌چرخد که سعی دارند با انجام کارهای خوب، کاری کنند که جامعه دیگر آن‌ها را مجرم نداند اما تلاش‌های‌شان همیشه اشتباه از آب در می‌آید و کارها بدتر می‌شود.

واکنش‌های جهانی به کتاب بر و بچه‌های بد:

«کاش من هم در کودکی مجموعه داستان‌های بر و بچه‌های بد رو داشتم! این مجموعه واقعاً‌ خنده‌دار است!» -داو پیلکی، نویسندۀ داستان‌های کودکان

«این کتاب خیلی سریع به صفوف خنده‌دارترین و معرکه‌ترین کتاب‌های کودکان پیوست. ما از همۀ بچه‌ها دعوت می‌کنیم تا کتاب بر و بچه‌های بد را بخوانند و اگر توانستند نخندند!» -کایرکاس ریویوز

چرا کودکان باید این کتاب را بخوانند؟

کتاب بر و بچه‌های بد مناسب کودکان 6 تا 8 سال است. تصاویر جذاب و هیجان‌انگیز کتاب بر و بچه‌های بد هر کودکی را جذب این کتاب می‌کند. مطالب طنز و حیوانات جذاب این کتاب نیز کودکان را حسابی مشتاق کتاب خواندن خواهد کرد.

خلاصۀ داستان جلد اول بر و بچه‌های بد‌:

شخصیت‌های بر و بچه‌های بد، ظاهراً بد هستند، حتی شبیه بچه‌های بد هستند و حتی بوی آدم‌های بد را می‌دهند. اما آقای گرگ، آقای پیرانا، آقای مار و آقای کوسه قرار است تمام این کلیشه‌ها را تغییر بدهند! داستان بر و بچه‌های بد با سخنرانی آقای گرگ برای حضار شروع می‌شود. با وجود «دندان‌های درشت و نوک تیز» و «پنجه‌های تیزش» درست شبیه گرگ داستان شنل قرمزی است اما از خوانندگان می‌خواهد باور کنند که او انسان‌نمای بدی نیست. آقای گرگ در تلاش است تا دوستان گوشتخوار خود را متقاعد کند عضو کلوپ بر و بچه‌های خوب شوند. آقای گرگ نقشه‌ای جسورانه برای اولین مأموریت بر و بچه‌های بد ریخته است. اولین ماموریت آن‌ها نجات یک گربه از بالای درخت است و با وجود این‌که دوستانش فکر می‌کنند آقای گرگ عقلش را از دست داده اما موافقت می‌کنند که به او کمک کنند. بعد از آن قرار است این باند به ظاهر مخوف 200 سگ را از شهر امنیتی سگ‌ها نجات بدهند. آیا این عملیات آن‌طور که نقشه کشیده‌اند پیش خواهد رفت؟ آیا بدها بالاخره تبدیل به خوب‌ها می‌شوند؟ و آیا آقای مار بالاخره دست از سر آقای پیرانا برخواهد داشت؟

حواشی حول محور کتاب

شرکت دریم‌ورکس حقوق این مجموعه داستان را برای ساخت یک انیمیشن بلند سینمایی اقتباس کرده است. اولین فیلم این مجموعه در سال 2022 در آمریکا اکران شد و نقدهای مثبتی نیز دریافت کرد.

اگر کودک از خواندن کتاب بر و بچه‌های خوب لذت برد، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهد برد:

مجموعه داستان‌های بر و بچه‌های بد، یک کتاب مصور و جذاب برای کودکان است تا به کتاب خواندن علاقه‌مند شوند. بنابراین اگر فرزندتان از خواندن این کتاب لذت برد می‌توانید دیگر قسمت‌های این مجموعه را برای او تهیه کنید یا می‌توانید کتاب‌های زیر را نیز تهیه کنید.

مگ آتش پاره  اثر آسترید لیندگرن نویسندۀ سوئدی است. او تاکنون بیش از 40 عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته و تا به امروز بیش از 145 میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته است. مگ آتش پاره داستان دختری به نام مگ است که حتی یک لحظه هم آرام نمی‌‌گیرد. او دائم در حال نقشه کشیدن و خرابکاری است و دیگران را به دردسر می‌اندازد. 

ماجراهای خانم شارلوت (خانم معلم جدید ما) اثر دومینیک دمرس رمان‌نویس فرانسوی-کانادایی است. تصاویر این کتاب را تونی راس تصویرگر معروف کشیده است. این کتاب مصور در سال 2018 منتشر شد و داستان یک معلم عجیب و غریب است که شباهت‌های زیادی با شخصیت معروف مری پاپینز دارد.

قصه‌های من و بابام اثر اریش ارز نویسندۀ آلمانی است. اریش ارز در دوران حکومت استبدادی هیتلر زندگی می‌کرد و از راه نقاشی کردن سعی کرد با این حکومت مبارزه کند. او برای پسرش قصه‌های دلنشین می‌گفت و آن‌ها را نقاشی می‌کرد. در نهایت این قصه‌ها و نقاشی‌ها یکی از برجسته‌ترین کتاب‌‌‌های کودکان شد.

دربارۀ آرون بلیبی‌: نویسندۀ استرالیایی کتاب کودکان

بر و بچه‌های بد

آرون بلیبی در سال 1974 به دنیا آمد. او نویسندۀ استرالیایی کتاب‌های کودکان و خالق سه مجموعۀ پرفروش کتاب‌های کودکان است. تا دسامبر سال 2022، حدود 35 میلیون نسخه از کتاب‌های بلیبی در سراسر دنیا به فروش رفت و کتاب‌های او بیش از 120 هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز باقی ماندند. مجموعه داستان‌های بر و بچه‌های بد اولین بار در سال 2019 به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز رسید. بلیبی تا سال 2005 بازیگر بود، سپس در سال 2006 تمرکز خود را به طور کامل بر روی خلق کتاب‌های مصور کودکان گذاشت. اولین کتاب او «پرل بارلی و چارلی پارسلی» بود که در سال 2007 منتشر شد و در سال 2008 جایزۀ شورای کتاب کودک استرالیا را دریافت کرد. این کتاب همچنین در فهرست نهایی جایزۀ کرایتون (که به تصویرگران اعطا می‌شود) قرار گرفت و توانست جایزۀ پاتریشیا رایستون و جایزۀ ادبیات صلح کودکان را نیز دریافت کند. بلیبی از بنیاد آلانا و مدلین که وظیفۀ محافظت کودکان در برابر خشونت را دارند نیز حمایت می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی