آفرینشگران

(8)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1036

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آفرینشگران

انتشارات آموخته منتشر کرد:
کتابی که در دست دارید از دیدگاهی جدید به مقوله‌ی نوآوری و خلاقیت می‌پردازد. آدام گرنت، نویسنده‌ی کتاب که استاد روان‌شناسی سازمانی در دانشکده‌ی کسب‌وکار وارتون است، افراد خلاق و نوآور را دارای قدرتی به نام آفرینشگری می‌داند. او معتقد است که افراد دو دسته‌اند؛ یا آفرینشگرند یا دنباله‌رو. آفرینشگر کسی است که با ریسک حساب‌شده و اجرای ایده‌ای نو، درصدد تغییر و بهبود دنیاست. کسانی که در کلیه‌ی عرصه‌ها، از صنعت و تجارت گرفته تا سیاست، وضعیت موجود برای‌شان تحمل‌پذیر نیست و در پی به چالش کشیدن آن هستند. حال شاید این پرسش برای‌تان پیش بیاید که آیا من هم آفرینشگر هستم؟ اصلاً برای آفرینشگر بودن چه خصوصیاتی باید داشت؟ آیا به ژن یا شرایط خاصی بستگی دارد؟ برترین آفرینشگرهای دوران ما چه کسانی بوده‌اند و در چه زمینه‌هایی دست به آفرینشگری زده‌اند؟ وقتی ایده‌ای جدیدی دارید و می‌خواهید آفرینشگری کنید، چگونه می‌توانید به شکلی مؤثر و کارآمد از آن ایده دفاع کنید؟
آدام گرنت با صرف بیش از یک دهه مطالعه در محیط‌های کاری گوناگون و مصاحبه با افراد آفرینشگر و مطالعه‌ی زندگی آن‌ها، پاسخ پرسش‌های فوق را یافته است. او به ما یاد می‌دهد که چگونه آفرینشگری را در خود، فرزندان و سازمان‌هایمان پرورش دهیم. در این راستا، نویسنده ابتدا به مدیریت ریسک‌هایی می‌پردازد که در این مسیر با آن‌ها مواجه هستیم و به ما کمک می‌کند بتوانیم بدون اینکه بی‌گدار به آب بزنیم، ایده‌های بدیع را به ثمر برسانیم. همچنین یاد می‌گیریم که چگونه ایده‌ی خود را حتی وقتی که جایگاه و قدرت لازم را نداریم به شکلی مؤثر به گوش دیگران برسانیم.
در ادامه نقش مثبت اهمال‌کاری راهبردی و ریسک اقدام زودهنگام و پیشگام بودن را بررسی می‌کند و اینکه برای همکاری و ایجاد ائتلاف با دیگران به‌منظور به ثمر رساندن یک ایده، چه مواردی را باید مدنظر قرار دهیم. همچنین یاد می‌گیریم که چگونه کودکانی آفرینشگر تربیت کنیم و تربیت والدین و محیط چه تأثیری در این خصوص دارند. در انتها به موانع ذهنی و عاطفی در این مسیر پرداخته می‌شود و اینکه چگونه می‌توانیم بر این موانع غلبه کنیم. هدف نویسنده این است که به ما بفهماند هر کسی در حوزه‌ی خودش می‌تواند آفرینشگر باشد و نشان می‌دهد چطور در عین حالی که از شکست می‌ترسیم، دست به اقدام بزنیم چرا که وی نیز به مثابه‌ی استاد سخن سعدی باور دارد که «به راه بادیه رفتن بِه از نشستن باطل … وگر مراد نیابم، به قدر وُسع بکوشم».
مخاطبان این کتاب طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. اگر در سنین نوجوانی و جوانی و در ابتدای انتخاب مسیر حرفه‌ای‌تان هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه می‌توانید با به چالش کشیدن وضعیت موجود و اجرای ایده‌های خلاف عرف‌تان، تغییری در دنیا ایجاد کنید. اگر فرزند یا فرزندانی دارید و دوست دارید آینده‌ای درخشان داشته باشند، به شما رهیافت‌هایی می‌دهد تا چگونه فرزند یا فرزندان‌تان را خلاق و نوآور بار آورید. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید و بهبود فضای کار و افزایش بهره‌روی خود، کارکنان و سازمان‌تان برای‌تان حائز اهمیت است، نکات مهمی را در این کتاب خواهید یافت. همچنین اگر کارمندی هستید که احساس می‌کنید باید سازمان‌تان تغییری کند، اما از اخراج شدن به دلیل اظهارنظر می‌ترسید، راه‌هایی را می‌آموزید که می‌توانید در عین حفظ شغل‌تان، سازمان‌تان را ارتقا دهید.
اما اگر فکر می‌کنید آفرینشگر نیستید و معتقدید که چنین افرادی به‌صورت خدادادی این‌طور هستند و فقط با داشتن ژن خوب می‌توان تغییری ایجاد کرد و برای این کار، به امکانات و استعداد فراوانی نیاز است، بهتر است این کتاب را به‌جای یک بار، چند بار بخوانید!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی