مفاهیم علوم اجتماعی (17)(گفتمان)

(6)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
638

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مفاهیم علوم اجتماعی

انتشارات آشیان منتشر کرد:
منظور از گفتمان چیست؟
برداشت های مختلف از گفتمان و روش ها ی گفتمان کاوی در علوم اجتماعی در عصر ما کدام است؟
مفهوم گفتمان به توضیح مسائل نظری وشفاف سازی موارد تجربی چه کمکی می کند؟
در علوم اجتماعی معاصر، مفهوم گفتمان و مباحثات قابل توجهی را موجب شده و برداشت های گوناگونی از آن وجود دارد. این کتاب، بررسی جامعی از برداشت های گوناگون و روش های گفتمان کاوی را با توجه به سنت های فکری که زمینه ساز پیدایش هر کدام بوده است ارائه می کند. با پیمایش نظریه های ساختار گرا، پسا ساختار گرا و پسا مارکسیستی ، نویسنده رویکردی نو به تحلیل گفتمان ارائه می کند، که به طور عمده بر آثار سوسور، لوی اشتراوس ، گرامشی، آلتوسر، فوکو، دریدا، لاکلو وموف مبتنی است. شماری از انتقادات وارد شده بر این رویکرد نیز ارزشیابی شده و بررسی می شودچگونه گفتمان کاوی به درک صورت بندی هویت، هژمونی و رابطه میان ساختار و عاملیت یاری می رساند. این متن جذاب ، کوتاه و مقدمه ای الهام بخش بر مفهوم گفتمان برای پژوهشگران و دانشجویان حوزه علوم اجتماعی است.
دیوید هوراث در دپارتمان حکومت در دانشگا اسکس، استاد نظریه سیاسی است و در سال های اخیر مدیر برنامه کارشناسی ارشد ایدئولوژی وگفتمان کاوی بوده است.
هوراث در این سال ها در ویراستاری آثاری چون آفریقای جنوبی در گذار: چشم اندازهای نظری نوین(1998) و نظریه گفتمان و تحلیلی سیاسی(2000) همکاری داشته است. از او مقالاتی متعدد و نیز فصل هایی درباره گفتمان، نظریه سیاسی پسامار کسیستی و کار بست آنها در موارد تجربی ( بیش از همه در سیاست آفریقای جنوبی) و جنبش های نوین زیست محیطی انتشار یافته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی